Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2019, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.11.2019.4.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.11.2019.4.PS
Interpretacja w zakresie skutków podatkowych przeniesienia składników majątku wraz z pracownikami.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 grudnia 2018 r. (data wpływu 7 stycznia 2019 r.), uzupełnionym w dniu 5 marca 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych przeniesienia składników majątku wraz z pracownikami jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 5 marca 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych przeniesienia składników majątku wraz z pracownikami.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
X oraz Y Sp. z o. o. (dalej: Y, dalej łącznie: Spółki) są spółkami prawa polskiego należącymi do grupy X (dalej: Grupa).
Obie Spółki są czynnymi podatnikami podatku VAT.
X wchodzi w skład Podatkowej Grupy Kapitałowej Y. X jest spółką reprezentującą PGK.
Głównym przedmiotem działalności spółki X jest produkcja wyrobów ... prowadzona w fabryce w K. X pełni funkcję centrum usług wspólnych oferującego wsparcie dla spółek z Grupy, w tym X w takich obszarach jak usługi IT oraz obsługa klienta, łańcuch dostaw, finanse, itd.
W ramach realizowanych zadań Y świadczy obecnie na rzecz X również usługi agencyjne i marketingowe. Z tego tytułu Y przysługuje od X wynagrodzenie w formie prowizji agencyjnej, liczonej jako procent od sprzedaży określonych produktów sprzedawanych przez X na określonych rynkach do określonych klientów. Sprzedaż produktów dokonywana jest bezpośrednio z X do odbiorców (Y nie staje się właścicielem produktów X). W przyszłości planowane jest przeniesienie tych funkcji do X, która to spółka ma przejąć ww. zadania od Y i w konsekwencji realizować działania związane ze sprzedażą oraz marketingiem produktów, które dotychczas realizowane były przez Y, we własnym zakresie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right