Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2019, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.17.2019.2.AB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.17.2019.2.AB
zwolnienie od podatku VAT przekazania budynków w drodze aportu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 stycznia 2019 r. (data wpływu 11 stycznia 2019 r.) uzupełniony pismem z 11 stycznia 2019 r. (data wpływu 1 marca 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT przekazania budynków w drodze aportu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 stycznia 2019 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT przekazania budynków w drodze aportu.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 11 stycznia 2019 r. (data wpływu 1 marca 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 19 lutego 2019 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.17.2019.1.AB.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina posiada budynki, wśród których znajdują się m.in.:
- budynki mieszkalne, w których wynajmuje wyłącznie lokale mieszkalne;
- budynki mieszkalne, w których znajdują się lokale mieszkalne oraz lokale użytkowe;
- budynki niemieszkalne.
Gmina planuje przekazanie ww. budynków do spółki w drodze aportu w zamian za udziały.
Wszystkie przedmiotowe budynki są wykorzystywane w ramach czynności zwolnionych lub opodatkowanych, są zamieszkałe lub wynajmowane do celów innych niż mieszkaniowe od ponad dwóch lat. Jednocześnie na żaden z przedmiotowych budynków nie były poniesione wydatki na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, powyżej 30% ich wartości początkowej. Ponadto Wnioskodawca wskazał, że budynki, o których mowa we wniosku, nie stanowią zorganizowanej części przedsiębiorstwa, o której mowa art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right