Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2019, sygn. IBPP1/4512-845/15-1/MS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. IBPP1/4512-845/15-1/MS
Opodatkowanie dostawy budynków.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800, ze zm.) oraz zgodnie z art. 223 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej po ponownym rozpatrzeniu sprawy w związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z 24 lipca 2018 r. sygn. akt III SA/Gl 256/16 stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 października 2015 r. (data wpływu 20 października 2015 r.), uzupełnionym pismem z 4 stycznia 2016 r. (data wpływu 8 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania dostawy budynku hali magazynowej - jest prawidłowe,
- opodatkowania dostawy budynku administracyjno-socjalnego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 października 2015 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy budynku hali magazynowej i budynku administracyjno-socjalnego zlokalizowanych na działce nr .
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 4 stycznia 2016 r. (data wpływu 8 stycznia 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 22 grudnia 2015 r. znak IBPP1/4512- 845/15/DK.
Dotychczasowy przebieg postępowania.
W dniu 22 stycznia 2016 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów wydał dla Wnioskodawcy indywidualną interpretację znak: IBPP1/4512-845/15/DK, w której uznał za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania dostawy budynku hali magazynowej, natomiast stanowisko Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania dostawy budynku administracyjno-socjalnego uznał za nieprawidłowe, gdyż jak stwierdzono planowana dostawa tego budynku, nie będzie mogła korzystać, zgodnie ze stanowiskiem Wnioskodawcy, ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, ponieważ z uwagi na treść przepisu art. 2 pkt 14 ustawy, sprzedaż dokonana będzie w ramach pierwszego zasiedlenia. W konsekwencji w odniesieniu do dostawy przedmiotowego budynku organ stwierdził, że jego dostawa będzie korzystała ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right