Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2019, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.706.2018.3.RW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.706.2018.3.RW

Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy budynku hali magazynowej z zapleczem socjalno-bytowym, a także w zakresie opodatkowania dostawy kosza zasypowego, wywrotnicy oraz suszarni M840 oraz opodatkowania dostawy budynku hali magazynowej o pow. 860, a także budowli: wagi samochodowej, 3 silosów zbożowych stalowych o ładowności 120 ton każdy, 6 silosów zbożowych o ładowności 30 ton każdy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2018 r. (data wpływu 1 października 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 grudnia 2018 r. (data wpływu 17 grudnia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • zwolnienia od podatku dostawy budynku hali magazynowej z zapleczem socjalno-bytowym o pow. 642,90 m2, a także w zakresie opodatkowania dostawy kosza zasypowego, wywrotnicy oraz suszarni M840 jest prawidłowe,
  • opodatkowania dostawy budynku hali magazynowej o pow. 860,40 m2, a także budowli: wagi samochodowej, 3 silosów zbożowych stalowych o ładowności 120 ton każdy, 6 silosów zbożowych o ładowności 30 ton każdy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w powyższym zakresie. W dniu 17 grudnia 2018 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia powstała na bazie pięciu A.:. Od 1973 r. do Spółdzielni włączona została filia, a od 1975 r. Powiatowa Stacja. Od dnia powstania tj. 1973 r. Spółdzielnia nosiła nazwę Spółdzielnia X. Zmiana nazwy na Y nastąpiła z dniem 01.08.1999 r. i nazwa ta obowiązuje do dnia dzisiejszego. Spółdzielnia jest spółdzielnią o wielofunkcyjnej działalności. Zajmuje się świadczeniem usług rolniczych, handlem środkami do produkcji rolnej, komunikacją autobusową, usługami motoryzacyjnymi, prowadzi gospodarstwo rolne zajmujące się chowem brojlerów kurzych oraz produkcją rośliną. Spółdzielnia jest czynnym podatnikiem podatku VAT, wykonującym wyłącznie czynności opodatkowane. Spółdzielnia w 2018 r. podjęła decyzję o sprzedaży części majątku. Spółdzielnia zgodnie z podjętą w 2018 r. uchwałą Walnego Zgromadzenia oraz protokołem z przebiegu przetargu ustnego nieograniczonego (licytacji) odbytego w 2018 r. sprzedała nieruchomość zabudowaną położoną w Z, stanowiącą działkę gruntu oznaczoną ewidencyjnie numerem X/88 o powierzchni 1.1776 ha. Sprzedana nieruchomość zabudowana była budynkiem hali magazynowej o powierzchni 860,40 m, budynkiem hali magazynowej z zapleczem socjalno-bytowym o powierzchni łącznej 642,90 m oraz budowlami (waga samochodowa, 3 silosy zbożowe stalowe o ładowności 120 ton każdy, 6 silosów zbożowych o ładowności 30 ton każdy, kosz zasypowy i wywrotnica oraz suszarnia M840).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00