Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2019, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.502.2018.1.AJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.502.2018.1.AJ
Ukonstytuowanie zakładu Wnioskodawcy w Polsce w związku z działalnością w Polsce pracownika - Przedstawiciela ds. obsługi klienta.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 grudnia 2018 r. (data wpływu 7 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ukonstytuowania zakładu Wnioskodawcy w Polsce jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ukonstytuowania zakładu Wnioskodawcy w Polsce.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka (dalej jako: Spółka lub Wnioskodawca) jest osobą prawną z siedzibą na terytorium Niemiec. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży narzędzi i części do maszyn (dalej: Towary).
Spółka zatrudnia w oparciu o umowę o pracę osobę fizyczną posiadającą miejsce zamieszkania na terytorium Polski i obywatelstwo polskie (dalej: Pracownik) Pracownik pracował dla Spółki w biurze Spółki w W. (w Niemczech).
Spółka powzięła zamiar kontynuowania zatrudnienia Pracownika przy jednoczesnym powrocie Pracownika do miejsca stałego zamieszkania (do Polski) i to nastąpiło Przeniesienie Pracownika do Polski nie było związane z rozszerzeniem zakresu towarów/usług oferowanych przez Spółkę w Polsce ani zwiększeniem skali działalności związanej z polskim rynkiem. Spółka nie uzyskała żadnej korzyści z przeniesienia Pracownika do Polski, obowiązki wykonywane przez Pracownika mogą być wykonywane w dowolnym miejscu dzięki technologii zapewniającej brak bezpośredniego kontaktu z klientami.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right