Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.736.2018.1.KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.736.2018.1.KS
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług polegających na montażu i instalacji kolektorów słonecznych i pieców na biomasę.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 listopada 2018 r. (data wpływu 29 listopada 2018 r.) uzupełnionym pismami z dnia 28 listopada 2018 r. (data wpływu 4 grudnia 2018 r.) oraz z dnia 11 grudnia 2018 r. (data wpływu 12 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług polegających na montażu i instalacji kolektorów słonecznych i pieców na biomasę jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług polegających na montażu i instalacji kolektorów słonecznych i pieców na biomasę. Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 28 listopada 2018 r. (data wpływu 4 grudnia 2018 r.) o przesłanie wniosku drogą papierową oraz z dnia 11 grudnia 2018 r. (data wpływu 12 grudnia 2018 r.) o wyjaśnienie, że wniosek przesłany drogą papierową należy traktować jako uzupełnienie wniosku złożonego drogą elektroniczną w dniu 29 listopada 2018 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego wykonuje zadania publiczne określone przepisami prawa. Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, rozlicza podatek VAT miesięcznie.
Zgodnie z brzmieniem art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 994, z późn. zm.) do zadań własnych należą w szczególności zadania ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej i pkt 3 zadania w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną. Ponadto zgodnie z ustawą Prawo Ochrony Środowiska do zadań własnych należy m.in. finansowanie przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza, a także wspomaganie wykorzystania lokalnych źródeł energii odnawialnej oraz wprowadzanie bardziej przyjaznych dla środowiska nośników energii (z art. 403 ust. 2 ustawy Prawo Ochrony Środowiska).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right