Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.574.2018.1.BS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.574.2018.1.BS
Uznanie wykonanych czynności za odpłatne świadczenie usług i uwzględnienia w podstawie opodatkowania otrzymanej dotacji.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2018 r. (data wpływu 12 września 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wykonanych czynności za odpłatne świadczenie usług i uwzględnienia w podstawie opodatkowania otrzymanej dotacji jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wykonanych czynności za odpłatne świadczenie usług i uwzględnienia w podstawie opodatkowania otrzymanej dotacji.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Charakter działalności Instytutu
Instytut (dalej jako: Instytut lub Wnioskodawca) jest instytutem badawczym, działającym w obszarze transportu. Instytut posiada osobowość prawną oraz jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej jako: VAT).
Przedmiotem podstawowej działalności Instytutu jest inicjowanie i prowadzenie badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.19.Z), przystosowywanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki oraz wdrażanie ich w przedsiębiorstwach. Rzeczone badania naukowe oraz prace badawczo-rozwojowe ukierunkowane są na:
- rozwiązywanie złożonych problemów modernizacji infrastruktury miejskiego transportu,
- doskonalenie technologii przewozów pasażerów i ładunków środkami transportu szynowego,
- zmniejszenie ryzyka eksploatacji transportu szynowego w warunkach jego normalnego działania i w stanach zagrożeń,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right