Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.700.2018.3.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.700.2018.3.PS

Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizowaną inwestycją według proporcji obliczonej dla jednostki budżetowej korzystającej z wybudowanej infrastruktury; sposób ujęcia podatku naliczonego związanego z infrastrukturą wykorzystywaną przez jednostkę budżetową w deklaracji cząstkowej Urzędu Miasta i Gminy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2018 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizowaną inwestycją według proporcji obliczonej dla jednostki budżetowej korzystającej z wybudowanej infrastruktury jest prawidłowe;
  • ujęcia podatku naliczonego związanego z infrastrukturą wykorzystywaną przez jednostkę budżetową w deklaracji cząstkowej Urzędu Miasta i Gminy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizowaną inwestycją według proporcji obliczonej dla jednostki budżetowej korzystającej z wybudowanej infrastruktury oraz ujęcia podatku naliczonego związanego z infrastrukturą wykorzystywaną przez jednostkę budżetową w deklaracji cząstkowej Urzędu Miasta i Gminy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., 994 t.j. z dnia 24 maja 2018 r.). Jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina wykonuje zadania własne (określone w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym) samodzielnie lub poprzez powołane samorządowe jednostki budżetowe. W oparciu o art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454, ze zm.) (dalej: Specustawa). Gmina dokonała centralizacji rozliczeń VAT Gminy i jej jednostek organizacyjnych i rozlicza się dla potrzeb VAT wspólnie ze swoimi jednostkami organizacyjnymi. W celu wykonywania zadań własnych Gmina realizuje inwestycje, które następnie przekazuje nieodpłatnie swoim jednostkom organizacyjnym. W 2017 r. Gmina zrealizowała inwestycję pn. .... Realizacja zadania obejmowała wykonanie koncepcji parku linowego, sporządzenie przeglądu dendrologicznego i montaż parku linowego. Inwestycję zrealizowano ze środków własnych Gminy. Wartość początkowa środków trwałych, które powstały w ramach inwestycji, wyniosła 461.50,00 netto. Ponoszone wydatki związane z realizacją inwestycji były dokumentowane otrzymanymi od kontrahentów fakturami VAT z wykazanymi kwotami VAT naliczonego. Odbiorcą faktur był Urząd Miasta i Gminy jako jednostka obsługująca jednostkę samorządu terytorialnego. Wydatki przyporządkowano do działalności niepodlegającej VAT, a VAT nie odliczono. Zakończoną inwestycję przekazano nieodpłatnie jednostce budżetowej - Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w L., dalej MOSiR. Park linowy został udostępniony użytkownikom w maju 2018 r. Udostępnienie poprzedziło Zarządzenie Burmistrza w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z hali widowiskowo-sportowej, boisk trawiastych, sprzętu wodno-rekreacyjnego, za udostępnienie miejsca parkingowego na plaży miejskiej, lodowiska i parku linowego w L. W Zarządzeniu ustalono cennik dla korzystających z Parku Linowego z zaznaczeniem, że za zgodą Burmistrza park może być udostępniony nieodpłatnie na organizację imprez sportowych, okolicznościowych oraz organizowanych lub współorganizowanych przez jednostki organizacyjne Gminy L. Początkowe przeznaczenie zrealizowanej inwestycji do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu uległo zmianie. Inwestycja wykorzystywana będzie do prowadzenia działalności gospodarczej jak i do działalności innej niż gospodarcza (poza VAT). W Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji występuje sprzedaż opodatkowana VAT i niepodlegająca VAT. Prewskaźnik wyliczony za 2017 r., a stosowany w 2018 r. wynosi 16%. W Urzędzie Miasta i Gminy występuje sprzedaż opodatkowana VAT, zwolniona z VAT i niepodlegająca VAT. Prewskaźnik wyliczony za 2017 r., a stosowany w 2018 r. wynosi 6%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00