Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2018, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.638.2018.2.IK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.638.2018.2.IK
ustalenie czy Powiatowi (a wcześniej Powiatowemu Zarządowi Dróg jako osobnemu podatnikowi do końca 2016 r.) przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków dotyczących realizacji zadania inwestycyjnego
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 sierpnia 2018 r. (data wpływu 16 sierpnia 2018 r.), uzupełnionym pismem 9 października 2018 r. (data wpływu 15 października 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Powiatowi (a wcześniej Powiatowemu Zarządowi Dróg jako osobnemu podatnikowi do końca 2016 r.) przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków dotyczących realizacji zadania inwestycyjnego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 sierpnia 2018 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Powiatowi (a wcześniej Powiatowemu Zarządowi Dróg jako osobnemu podatnikowi do końca 2016 r.) przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków dotyczących realizacji zadania inwestycyjnego.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 9 października 2018 r. (data wpływu 15 października 2018 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 3 października 2018 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.638.2018.1.IK.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony zaistniały stan faktyczny:
Powiat w 2013 roku zrealizował zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa drogi powiatowej (). W imieniu Powiatu jednostką realizującą powyższą operację był Powiatowy Zarząd Dróg, który jest jego jednostką organizacyjną, powołany uchwałą Zarządu Powiatu do wykonywania zadań administracji publicznej w zakresie zarządcy dróg i był wpisany do umowy o dofinansowanie jako jednostka realizująca powyższy projekt. Zakres robót budowlanych obejmował typowe roboty drogowe: budowę nowej nawierzchni bitumicznej wraz z poszerzeniami o dług. 4,610 km, budowę chodników dług. ok. 0,65 km o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, 7 sztuk zatok autobusowych i 34 sztuk zjazdów, przebudowę przepustu o średnicy 80 cm pod drogą, oczyszczenie i odmulenie rowów przydrożnych, wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i montaż 1760 mb barier energochłonnych. W celu wykazania zachowania trwałości projektu jest obowiązek przedłożenia do Instytucji Zarządzającej indywidualnej interpretacji w zakresie prawnej możliwości zwrotu podatku od towarów i usług (VAT) zawartego w fakturach, dokumentujących zakup towarów i usług nabytych w trakcie i po zrealizowaniu powyższego zadania. Wszystkie faktury związane ze zrealizowanym projektem wystawione były na jednostkę organizacyjną Powiatu - Powiatowy Zarząd Dróg, będący odrębnym podmiotem. Faktury opłacone były przez Powiatowy Zarząd Dróg. Droga objęta przebudową była i dalej jest drogą użyteczności publicznej. W tym przypadku Powiat ani też Powiatowy Zarząd Dróg nie czerpał żadnych zysków i nie pobierał żadnych kwot należnych za użytkowanie drogi objętej ww. operacją, jak również nie wystąpiła z tego tytułu sprzedaż opodatkowana podatkiem VAT. Jedyne czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT to był najem pomieszczeń i dzierżawa. Sprzedaż ta nie była związana z przedmiotem sprawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right