Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.488.2018.1.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.488.2018.1.KM
Składanie informacji VAT-23 o wewnątrzwspólnotowym nabyciu używanego środka transportu oraz zapłaty podatku z tego tytułu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2018 r. (data wpływu 27 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie składania informacji VAT-23 o wewnątrzwspólnotowym nabyciu używanego środka transportu oraz zapłaty podatku z tego tytułu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie składania informacji VAT-23 o wewnątrzwspólnotowym nabyciu używanego środka transportu oraz zapłaty podatku z tego tytułu.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą na terytorium RP. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi oraz naprawa pojazdów mechanicznych. Spółka zajmuje się między innymi handlem pojazdami używanymi nabytymi na terenie Unii Europejskiej od podatników podatku od wartości dodanej ze stawką 0% przeznaczonymi do odsprzedaży, stanowiącymi towary handlowe w firmie. W związku z tym Spółka nie dokonuje zapłaty podatku VAT dotyczącego tych nabyć w terminie 14 dni od daty ich zakupu i nie składa informacji VAT-23, tylko wykazuje te nabycia w deklaracji VAT. Zdarza się jednak, że po pewnym czasie Spółka podejmuje decyzję o rejestracji niektórych z pojazdów nabytych w UE, aby uzyskać możliwość testowania stanu technicznego tych pojazdów po naprawie jak również odbywać jazdy próbne z klientami w celu zapoznania ich ze stanem technicznym samochodów. Polskie prawo drogowe nie daje bowiem innej możliwości legalnego poruszania się tymi pojazdami po polskich drogach, a czasowe tablice rejestracyjne (czerwone) są przeznaczone zgodnie z art. 74 ustawy Prawo drogowe wyłącznie do: wywozu pojazdu za granicę, przejazdu z miejsca zakupu lub odbioru pojazdu na terytorium RP, przejazdu związanego z koniecznością dokonania badania technicznego lub naprawy pojazdu. Samochody te przez cały czas są towarami handlowymi Wnioskodawcy i są przeznaczone do odsprzedaży. Decyzja o rejestracji pojazdów wynika również z faktu, że w przeszłości podczas jazdy próbnej po naprawie zdarzył się wypadek drogowy i kierujący pojazdem pracownik został ukarany za poruszanie sie po drogach publicznych niezarejestrowanym pojazdem. Firma chce uniknąć w przyszłości takich sytuacji i postępować zgodnie z przepisami podatkowymi i drogowymi. W momencie nabycia pojazdów Spółka nie jest jednak w stanie określić, czy i które z nich w przyszłości zostaną zarejestrowane. W momencie podjęcia decyzji o rejestracji danego pojazdu Spółka składa informację VAT-23 oraz dokonuje zapłaty podatku VAT wraz z odsetkami od dnia nabycia ze względu na upływ 14-to dniowego terminu na zapłatę podatku. Spółka nie wyklucza, że decyzja o rejestracji pojazdu mogłaby zostać podjęta również w celu przeznaczenia któregoś z pojazdów będących dotychczas towarem handlowym na środek trwały w firmie. Decyzja taka może być podjęta np. z powodu braku chętnych do zakupu danego pojazdu i potrzebą wykorzystywania w działalności samochodów służbowych lub zastępczych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right