Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.09.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.566.2018.1.KSZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.566.2018.1.KSZ
Brak prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2018 r.(data wpływu 25 lipca 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu pn. innowacyjnym sposobem promocji obszaru jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu pn. innowacyjnym sposobem promocji obszaru ...
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Stowarzyszenie, zgodnie z umową o przyznaniu pomocy z dnia 17 maja 2018 r., jako jeden z partnerów realizuje projekt o nazwie innowacyjnym sposobem promocji obszaru , w ramach poddziałania 19.3. Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania, objętego PROW na lata 2014-2020. Projekt polega na wykonaniu i wdrożeniu mobilnej aplikacji turystycznej dla turystów wraz z systemem zarządzania treścią ... i portalem na obszarze działania 12 lokalnych grup działania z województw: , i . Aplikacja będzie wykonana na telefony komórkowe z systemem i i , z przeznaczeniem dla osób usprawniających różnorodne formy aktywności życiowej m.in. nordic walking, turystyka rowerowa, kajakowa, piesza. Aplikacja mobilna i portal prezentować będą najważniejsze w danym regionie atrakcje oraz obiekty będące dziedzictwem lokalnym, ważne z punktu widzenia turystycznego (jak również miejsca związane z lokalnym rzemiosłem oraz lokalnymi produktami i usługami), trasy i ścieżki turystyczne, a także - odbywające się w okolicy wydarzenia. Aplikacja będzie też służyć do obsługi gier terenowych oraz geocachingu (kesze umiejscowione zostaną w miejscach szczególnie atrakcyjnych pod względem przyrodniczym, historycznym lub kulturowym). Aplikacja będzie dostępna dla użytkowników bezkosztowo. Prezentowane w aplikacji materiały (opisy miejsc, ślady tras), a także zaprojektowane gry terenowe i wskazane ciekawe miejsca, których koordynaty otrzyma użytkownik aplikacji (w postaci punktów POI lub keszy), dzięki zastosowaniu usług geolokalizacji (GPS), multimediów i komunikatów głosowanych, a także lektora (z personalizowanym tłem muzycznym, adekwatnym do przekazywanej treści) oraz rozszerzonej rzeczywistości (AR) z modelingiem 3D i rzeczywistości wirtualnej (VR) z wykorzystaniem tzw. cardboardów, będą stanowiły innowacyjny sposób promocji obszaru lokalnych grup działania biorących udział w projekcie, w tym także promocji produktów lub usług lokalnych oraz lokalnej przedsiębiorczości. Miejsca będą dodane do aplikacji jako POI oraz będą mogły być umieszczone na trasie (w pobliżu trasy), tak aby użytkownik aplikacji otrzymał wskazówki dotyczące lokalizacji, historii, szczegółów na temat produktu lub zakresu świadczonej usługi. Na obszarze 9 lokalnych grup działania będzie to zupełnie nowy produkt, na pozostałym obszarze będzie to produkt znacząco udoskonalony - rozbudowany o geocaching i gry terenowe, które będą równocześnie nowym sposobem wykorzystania lokalnych zasobów przyrodniczych, historycznych i kulturowych. O innowacyjności projektu świadczyć będzie również sposób jego promocji za pomocą portalu umożliwiającego odpowiedni wybór grupy docelowej oraz także poprzez bezpośrednie spotkania z użytkownikami aplikacji połączone z jej prezentacją i organizację konkursu ściśle związanego z użytkowaniem aplikacji. Aplikacja będzie wykonana w języku polskim, niemieckim i angielskim. Celem aplikacji jest dostarczenie użytkownikom praktycznych informacji i narzędzi, z których można skorzystać za pomocą urządzenia mobilnego oraz promocja obszaru, w tym produktów lub usług lokalnych oraz lokalnej przedsiębiorczości. W ramach projektu zaplanowano również opracowanie i wydanie materiałów promocyjnych w postaci: gadżetów z logotypami/adresem www, materiałów drukowanych (broszury, mapy, gry planszowe), magnesów, multimediów oraz promocję podczas wydarzeń organizowanych na obszarze oddziaływania poszczególnych Aplikacja będzie promowana, m.in. w mediach społecznościowych, także za pomocą przygotowanego materiału wideo, jak również w sposób praktyczny podczas spotkań z mieszkańcami obszaru LGD, jako jedna z form aktywnego wypoczynku promującego zdrowy styl życia. Poprzez zorganizowanie systemu monitorowania użytkowników aplikacji: uczestnicy korzystający z aplikacji podczas pokonywania gry terenowej będą uzyskiwali punkty za wykonanie poszczególnych zadań składający się na grę, a następnie zostaną uszeregowani w rankingu według ilości punktów (ilości zakończonych gier) i czasu przebycia gry (gier). Tak wygenerowany ranking będzie podstawą przyznania nagród za zaangażowanie i aktywne korzystanie z możliwości aplikacji, a jednocześnie będzie doskonałą zachętą i motywacją, a także sposobem promocji. Zakończeniem projektu będzie zorganizowanie konferencji połączonej z prezentacją możliwości aplikacji i przeprowadzeniem gry terenowej, w której udział wezmą uczestnicy konferencji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right