Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.08.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.491.2018.2.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.491.2018.2.KK
Usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego wraz z usługami dodatkowymi.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 kwietnia 2018 r. (data wpływu 27 czerwca 2018 r. ), uzupełnionym w dniu 30 lipca 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego wraz z usługami dodatkowymi jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 30 lipca 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego wraz z usługami dodatkowymi.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie edukacji, opodatkowaną podatkiem liniowym. Zapisów księgowych dokonuje na zasadzie książki przychodów i rozchodów. Wnioskodawca nie jest czynnym płatnikiem podatku VAT. Działalnością główną Wnioskodawcy jest edukacja, tj. organizowanie i przeprowadzanie szkoleń. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza:
- Podpisać umowę o realizację projektu (projekt 1), dofinansowanego z budżetu Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, którego głównym celem jest wsparcie aktywności zawodowej w regionie, poprzez realizację usług szkoleniowych i doradczych stymulujących rozwój przedsiębiorczości i samozatrudnienia wśród 80 osób fizycznych, w wieku 30 lat i więcej. Osoby objęte wsparciem są osobami bez zatrudnienia (zarejestrowane w urzędzie pracy jako osoby bezrobotne), zamieszkujące województwo (). Projekt będzie polegał na aktywizacji ww. osób poprzez określony cykl szkoleń i kursów zawodowych, obudowanych działaniami pobocznymi ściśle związanymi z usługami szkoleniowymi i wykonywanymi aby zrealizować cel projektu i w sposób efektywny przeprowadzić proces szkoleniowy. Innymi słowy, projekt będzie opierał się na modelu edukacyjnym, zakładającym postawienie ciężaru działań na zajęcia o charakterze szkoleniowym z zakresu: Usługami ściśle związanymi będą działania doradcze ze zdiagnozowaniem indywidualnego zakresu pomocy, jakiej należy udzielić uczestnikowi projektu, w zakresie wiedzy niezbędnej do zarejestrowania i prowadzenia indywidulanej działalności gospodarczej oraz indywidualne usługi doradcze prowadzone po zarejestrowaniu działalności gospodarczej. Będzie to także pomoc związana z uzupełnieniem wiedzy dotyczącej konkretnych sytuacji występujących podczas prowadzenia działalności gospodarczej. Po zakończonym etapie działań edukacyjnych w postaci szkoleń oraz doradztwa przed rozpoczęciem działalności gospodarczej uczestnicy projektu otrzymają dotację na rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej. Działania z zakresu wsparcia w postaci bezzwrotnej dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej są ściśle związane z pozostałymi elementami projektu i służyć mają zamknięciu procesu edukacji danej osoby bezrobotnej, tj. doprowadzenia do zamierzonego efektu działań aktywizacyjnych (szkoleń) jakim jest faktyczne rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej, przy czym jak wskazano powyżej zakres takich działań (w szczególności indywidualnych usług doradczych) może być różny w stosunku do poszczególnych osób, ponieważ celem projektu jest zwykle takie przygotowanie osoby niepracującej, aby była ona w stanie samodzielnie prowadzić przedsiębiorstwo. Usługi dodatkowe wykonywane na każdym z etapów będą usługami wspomagającymi usługę główną, jaką jest kształcenie i przekwalifikowanie zawodowe, tak aby przedmiotowa usługa główna mogła zostać w optymalny sposób wykorzystana przez uczestników.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right