Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.06.2018, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.336.2018.1.BK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.336.2018.1.BK

Brak prawa do odliczenia podatku.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 4 czerwca 2018 r. (data wpływu 12 czerwca 2018 r.), uzupełnionym w dniu 25 czerwca 2018 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu pn. .. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu pn. ..

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług ( dalej: VAT). W latach 2017-2018 Gmina realizuje zadanie inwestycyjne pn. .. (dalej: Inwestycja). Przedmiotem realizacji Inwestycji jest przebudowa drogi gminnej, która jest drogą publiczną lokalną i obejmuje przyległe posesje. Droga otoczona jest w zdecydowanej większości zabudową handlowo-usługową. Po drodze odbywa się zarówno ruch pieszy jak i kołowy. Według inwentaryzacji geodezyjnej w pasie drogowym występuje następujące uzbrojenie: wodociąg, kanalizacja deszczowa i sanitarna, kable i urządzenia energetyczne, kable i urządzenia telekomunikacyjne. Wody opadowe odprowadzane są na tereny pasa drogowego. Inwestycja polegać będzie między innymi na wykonaniu nawierzchni jezdni, zjazdów oraz ścieżki pieszo-rowerowej. W ramach projektu zostanie wykonana droga jezdniowa, dwupasmowa, wjazdy do posesji, ciąg rowerowy, kanalizacja deszczowa i oświetlenie. Celem głównym inwestycji jest poprawa stanu technicznego i funkcjonalność infrastruktury drogowej w Gminie, celem szczegółowym jest podniesienie bezpieczeństwa na drogach gminnych, zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów, ograniczenie emisji spalin i hałasu, odciążenie systemu komunikacyjnego Gminy, skrócenie czasu przejazdu drogami miejskimi i gminnymi. Zakres podstawowy Inwestycji zakłada wykonanie jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego, wykonanie zjazdów o nawierzchni z kostki brukowej betonowej o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy, wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, wykonanie murka oporowego, wykonanie balustrady, budowę kanalizacji deszczowej w ul. w ..wraz z infrastrukturą techniczną (studnie rewizyjne), montaż wpustów deszczowych, wykonanie rozbudowy oświetlenia drogowego w ciągu ulicy poprzez budowę obwodu oświetleniowego wyprowadzonego z istniejącej szafki oświetleniowej .wraz z liniami kablowymi, montaż słupów oświetleniowych, wykonanie znaków drogowych odblaskowych, oznakowanie poziome. Uzasadnienie dla realizacji przedmiotowej Inwestycji stanowi przede wszystkim niezadowalający stan techniczny, który wpływa niekorzystnie na warunki korzystania z jezdni przez użytkowników drogi, tj. kierowców, pieszych i rowerzystów. Obecnie ulica .jest drogą gruntową, lokalnie znajdują się tu łaty asfaltu, szczególnie w jej południowej części; brak chodników, częściowo droga pozbawiona jest asfaltu, brak ścieżki rowerowej, nie posiada zjazdów do posesji, brak kanalizacji deszczowej, która będzie odprowadzała wody opadowe i roztopowe z tego terenu do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej, stare, wyeksploatowane instalacje elektryczne i sanitarne. Uzasadnieniem dla realizacji tej Inwestycji jest również kwestia ochrony środowiska, jako wspólnego dobra. Gmina mając na uwadze potrzebę ograniczania negatywnego wpływu na stan środowiska naturalnego, w tym również na ograniczenie zmian klimatu pragnie poprzez realizację Inwestycji przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego. Poprawa jakości drogi oraz zbudowanie niezbędnej infrastruktury, w tym ścieżki pieszo-rowerowej stanowi jeden z celów. Ponadto przesłanką do realizacji przedsięwzięcia jest chęć podniesienia standardu technicznego dróg w mieście oraz uatrakcyjnienie odbioru wizualnego infrastruktury drogowej, co przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności miasta. Ponoszone przez Gminę wydatki związane z realizacją Inwestycji są/będą dokumentowane przez dostawców/wykonawców wystawianymi na Gminę fakturami VAT z wykazywanymi na nich kwotami VAT naliczonego. Gmina nie odliczała dotychczas podatku naliczonego od wydatków na realizację Inwestycji. W grudniu 2016 r. Gmina złożyła wniosek o dofinansowanie projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa .na lata 2014-2020 na zadanie pn. . w ramach osi priorytetowej RPKP.05.00.00 Spójność wewnętrzna i dostępność zewnętrzna regionu, kod działania RPKP.05.01.00 Infrastruktura drogowa. We wrześniu 2017 r. Gmina na podstawie zawartej umowy z Samorządem Województwa .(dalej: Umowa) uzyskała dofinansowanie na realizację inwestycji do kwoty brutto wydatków (tj. podatek VAT naliczony od wydatków na inwestycję został uznany za koszt kwalifikowany). Gmina na etapie składania wniosku o dofinansowanie i zawarcia Umowy nie zakładała bowiem (nie zakłada także ani później, ani na moment złożenia niniejszego wniosku) wykorzystywania majątku powstałego w ramach Inwestycji do czynności opodatkowanych VAT. Gmina we wniosku określiła status Inwestycji jako nie generującą dochodu. Korzystanie z Inwestycji przez podmioty trzecie jest / będzie nieodpłatne i odbywa się / odbywać się będzie na zasadach ogólnej dostępności majątku publicznego. Gmina w trakcie składania wniosku o płatność zamierza złożyć Instytucji Zarządzającej w formie załącznika do wniosku interpretację indywidualną w zakresie prawa/braku prawa do odliczenia VAT naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na Inwestycję.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00