Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.175.2018.1.MW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.175.2018.1.MW

Prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją Projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 marca 2018 r. (data wpływu 16 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją Projektu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją Projektu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina Miasto A (dalej jako Miasto, Gmina) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług rozliczającym się wraz z jednostkami organizacyjnymi utworzonymi przez Miasto. Miasto wykonuje przede wszystkim tzw. zadania własne nałożone odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostało powołane.

Gmina jest właścicielem m.in. dwóch budynków użyteczności publicznej (budynek Urzędu Miejskiego, który stanowi zasadniczy obiekt siedziby Urzędu (dalej jako Budynek 1) oraz budynek nazwany Salą sesyjną mieszczący się w pobliżu pierwszego, w którym odbywają się głównie posiedzenia organu uchwałodawczego Gminy Rady Miejskiej (dalej jako Budynek 2, a łącznie jako Budynki). Budynki figurują w ewidencji środków trwałych Gminy. W Budynkach Urząd Miejski realizuje zadania ustawowe z zakresu działalności Miasta, wynikające głównie z ustawy o samorządzie gminnym. Na gruncie uptu wykonywane zadania Miasta mają status czynności nie podlegających VAT oraz w części dokonywanej w oparciu o umowy cywilnoprawne opodatkowanych VAT (zwolnionych przedmiotowo i objętych poszczególnymi stawkami VAT).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00