Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2018, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.236.2018.2.BW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.236.2018.2.BW

Czy gmina // ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w ramach projektu pn. //?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 marca 2018r. (data wpływu 29 marca 2018r.), uzupełnionym pismem z 17 kwietnia 2018r. (data wpływu 17 kwietnia 2018 r.), które zostało sprostowane pismem z 23 kwietnia 2018r. znak: RRP.042.11.2018 (data wpływu 24 kwietnia 2018r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w ramach projektu pn. // jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 marca 2018 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w ramach projektu pn. //.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 17 kwietnia 2018r. (data wpływu), sprostowanym pismem z 23 kwietnia 2018r. znak: RRP.042.11.2018 (data wpływu 24 kwietnia 2018r.), przesłanym w związku z wezwaniem tut. organu z 11 kwietnia 2018r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.236.2018.1.BW.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 5 października 2017 r. Wnioskodawca (Gmina) podpisał z Urzędem Marszałkowskim Województwa // umowę na dofinansowanie realizacji zadania pn.//. Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości, na której planowana jest inwestycja. Posiada wszelkie niezbędne decyzje i pozwolenia niezbędne do realizacji zadania. Zarządca nieruchomości, którym jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w // (na podstawie decyzji ustanawiającej trwały zarząd nr WGP.6844.1.9.2016 z dnia 13.12.2016 r.) oświadczył, iż wyraża zgodę na realizację inwestycji. Przedmiotowe zadanie inwestycyjnie polega na budowie wielofunkcyjnego obiektu rekreacyjnego w miejscowości //. W ramach operacji zostaną wykonane następujące działania: budowa boiska do piłki nożnej, budowa boiska do siatkówki, montaż trybun, stołów do gry w ping-ponga, ławek, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej, montaż stołów do gier, koszy na śmieci, wykonanie drenażu, zbiornika na wodę deszczową oraz niezbędnych instalacji, ogrodzenia, nasadzenia drzew, montaż tablicy informacyjnej, piłkochwyty. Prace będą wykonane w ramach zamówienia publicznego, udzielonego przez gminę w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z umową WIT.272.3.32.2018 z dnia 11 stycznia 2018 r. Wykonawca prac to konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo A i B. Zgodnie z zapisami tejże umowy wykonawca zadania wystawi fakturę VAT, a Gmina zobowiązana zostanie do jej opłacenia w pełnej kwocie. Po zakończeniu realizacji inwestycji i otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, obiekt będzie ogólnodostępny, a korzystanie nieodpłatne dla wszystkich zainteresowanych skorzystaniem z nowowybudowanej infrastruktury. Realizacja projekt pn. // dofinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00