Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.04.2018, sygn. 0115-KDIT2-3.4011.109.2018.1.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-3.4011.109.2018.1.MK

Czy na podstawie wyceny rzeczoznawcy Wnioskodawca prawidłowo wprowadził nieruchomość do ewidencji środków trwałych, a następnie dokonuje odpisów amortyzacyjnych i zalicza je do kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2018 r. (data wpływu 21 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad ustalania wartości początkowej środków trwałych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 marca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad ustalania wartości początkowej środków trwałych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W roku 1991 w ramach umowy dożywocia przeniesiono na rzecz Wnioskodawcy prawo własności do nieruchomości gruntowej położonej w XXX przy ulicy . Nieruchomość była zabudowanym gospodarstwem rolnym. Dokument potwierdzający ww. fakt to akt notarialny sporządzony w Państwowym Biurze Notarialnym w . Nieruchomość ta była nieruchomością należącą do majątku prywatnego Wnioskodawcy.

Wnioskodawca rozpoczął prowadzić działalność gospodarczą w dniu 30 czerwca 1992 r.

W roku 2005 Wnioskodawca wystąpił jako prywatny inwestor (jako przedsiębiorca) do Starostwa Powiatowego w o udzielenie pozwolenia na budowę 8 budynków wczasowych w XXX przy ul. (budowa na ww. nieruchomości gruntowej).

W dniu 17 maja 2016 r. udzielono pozwolenia na użytkowanie zespołu 8 budynków wczasowych.

Wnioskodawca kompleks budynków budował częściowo w systemie gospodarczym, niezbędne wydatki dokumentował fakturami i innymi dokumentami. W okresie prowadzenia inwestycji (od marca 2015 do maja 2016) poniósł wydatki inwestycyjne udokumentowane fakturami w wysokości 225 922,31 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00