Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2018, sygn. 0115-KDIT2-1.4011.79.2018.2.MST, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-1.4011.79.2018.2.MST

Obowiązki płatnika w związku z zatrudnianiem obywateli Ukrainy.

Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lutego 2018 r., uzupełnionym w dniu 20 marca 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z zatrudnianiem obywateli Ukrainy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z zatrudnianiem obywateli Ukrainy, który został uzupełniony w dniu 20 marca 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, realizując usługi budowlane dla własnych klientów chce zlecić czynności obywatelom Ukrainy. Usługi będą wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zleceniobiorcy będą wykonywać czynności zawarte w umowach na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zleceniobiorcy realizować będą pracę w oparciu o oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi (obywatelowi Ukrainy), następnie zezwolenie na pracę na umowę zlecenie oraz wizy lub karty pobytu. Współpraca z klientami jest długoterminowa, a Wnioskodawca zabezpieczając realizację ma zamiar korzystać ze wszystkich ww. dokumentów uprawniających Zleceniobiorców do pracy i pobytu w Rzeczypospolitej Polskiej.

Wnioskodawca jako płatnik będzie zatrudniał Zleceniobiorców wykonujących czynności na podstawie zezwolenia na pracę lub oświadczenia o powierzeniu pracy i umowy zlecenie, posiadających certyfikat rezydencji podatkowej Ukrainy, których okres pobytu w Rzeczypospolitej Polskiej może wynieść nawet powyżej 183 dni w roku. Zależne jest to od współpracy z Wnioskodawcą. Zakres opisywanych umów zlecenie nie będzie dotyczył prac w ramach wolnego zawodu. Zleceniobiorcy posiadający certyfikat rezydencji podatkowej Ukrainy nie będą prowadzić działalności gospodarczej. Na czas wykonywania zlecenia Zleceniobiorca mieszkać będzie w Polsce (wynajmować pokój), a w międzyczasie będzie mógł wyjeżdżać na wakacje na Ukrainę do rodziny. Zleceniobiorcy nie będą wykonywać czynności opisanych w umowie zlecenie za pomocą stałej placówki na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Nie będą mieć swojego gabinetu ani zakładu. Nie ma określonego miejsca wykonywania usług, będą one wykonywane tylko dla Wnioskodawcy w obrębie miejsc współpracy Wnioskodawcy z klientem (zwykle teren budowy klienta) na terenie Polski. Zlecenie może być wykonywane przez dłuższy czas w obrębie jednego miejsca (np. jednej budowy dłuższy kontrakt Wnioskodawcy z klientem). Zleceniobiorca w trakcie trwania umowy nie będzie przemieszczać się celem wykonywania usług dla innego Zleceniodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00