Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2018, sygn. 0112-KDIL4.4012.93.2018.1.NK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.93.2018.1.NK

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w ramach realizacji projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2018 r. (data wpływu 19 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w ramach realizacji projektu pn. () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w ramach realizacji projektu pn. ().

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina X realizuje projekt pn. (). Projekt ten jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Y na lata 2014-2020, V. Ochrona środowiska i efektywne wykorzystywanie zasobów, dla działania: 5.5. Wzmocnienie potencjału służb ratowniczych. Poziom dofinansowania to 54,75% wartości kosztów kwalifikowalnych projektu (54,75% kosztów brutto, pod warunkiem, że z interpretacji będzie wynikać, że Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT-u).

Projekt ten polega na zakupie wozu bojowego oraz promocji projektu (wydruk plakatu informacyjnego w formacie A3 oraz oznakowanie zakupionego pojazdu za pomocą naklejki promocyjnej) w celu doposażenia jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Z w nowy wóz bojowy. Łączny koszt inwestycji to ok. 800.000,00 zł, całość kosztów jest kwalifikowalna. W tym celu został zakupiony przez Gminę X nowy samochód ratowniczo-gaśniczy (), który umową bezpłatnego użyczenia w dniu 8 sierpnia 2017 r. został nieodpłatnie przekazany w użyczenie (umowa użyczenia) jednostce OSP w Z, co przyczyni się do wzrostu ochrony przeciwpożarowej wszystkich zasobów gminy i powiatu, m.in. poprzez: podniesienie efektywności zapobiegania katastrofom naturalnym (w tym pożarom i powodziom) oraz minimalizowania ich skutków, ogólną poprawę bezpieczeństwa przeciwpożarowego i drogowego w regionie (w tym poprawę bezpieczeństwa pracy członków OSP), obniży również koszty funkcjonowania jednostki OSP w Z i usprawni jej współpracę w ramach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00