Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2018, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.80.2018.2.KBR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.80.2018.2.KBR

w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z nabywanymi usługami overbookingu

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2018 r. (data wpływu 12 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z nabywanymi usługami overbookingu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z nabywanymi usługami overbookingu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka prowadzi działalność hotelową, w ramach której dokonuje sprzedaży usług turystycznych polegających na sprzedaży miejsc noclegowych wraz ze sprzedażą posiłków (śniadania, room service). Ponadto spółka prowadzi wynajem sal konferencyjnych na szkolenia lub prezentacje. Sprzedaż usług konferencyjnych również odbywa się w połączeniu ze sprzedażą posiłków i napojów.

Prowadząc sprzedaż usług hotelowych Spółka korzysta z kilku narzędzi sprzedaży, tj. sprzedaż bezpośrednia, sprzedaż telefoniczna, serwisy internetowe, stałe umowy o współpracy. W wysokim sezonie sprzedaży usług hotelowych zdarzają się kilka razy do roku sytuacje nadzwyczajne polegające na sprzedaży większej ilości noclegów niż aktualnie dostępna liczba miejsc hotelowych w obiekcie prowadzonym przez Spółkę. Na podstawie zawartych przez Spółkę umów, w razie zaistnienia takiej sytuacji Spółka jest zobowiązana do zakwaterowania gościa hotelowego w innym obiekcie hotelowym w bliskiej lokalizacji i o podobnym standardzie. Dokonując takiego zakwaterowania Spółka nabywa we własnym imieniu usługi hotelowe w innym hotelu i umieszcza tam gościa, który z uwagi na overbooking nie może pozostać w obiekcie prowadzonym przez Spółkę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00