Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2018, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.53.2018.1.DC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.53.2018.1.DC

Podatek od towarów i usług w zakresie określenia czy obciążanie dostawców ścieków kosztami badania laboratoryjnego wchodzi w podstawę opodatkowania oraz dokumentowania tego świadczenia fakturą, w której kwota netto i stawka podatku jest taka sama jak na fakturze wystawionej przez laboratorium.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 stycznia 2018 r. (data wpływu 23 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy obciążanie dostawców ścieków kosztami badania laboratoryjnego wchodzi w podstawę opodatkowania oraz dokumentowania tego świadczenia fakturą, w której kwota netto i stawka podatku jest taka sama jak na fakturze wystawionej przez laboratorium jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy obciążanie dostawców ścieków kosztami badania laboratoryjnego wchodzi w podstawę opodatkowania oraz dokumentowania tego świadczenia fakturą, w której kwota netto i stawka podatku jest taka sama jak na fakturze wystawionej przez laboratorium.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej jako Spółka lub Wnioskodawca), jest jednoosobową spółką prawa handlowego Gminy. Spółka została utworzona przede wszystkim w celu realizacji jednego z zadań własnych Gminy, tj. zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków z terenu gminy. Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.

Spółka nie ma możliwości dowolnego ustalania cen i stawek opłat za wodę i odbiór ścieków, w ramach świadczonych usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania ścieków. Zgodnie bowiem z ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 328 z późn. zm.) o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne określa taryfę co do zasady na 1 rok (było do dnia 31 grudnia 2017 r. a obecnie na 3 lata) na podstawie niezbędnych przychodów po dokonaniu ich alokacji na poszczególne taryfowe grupy odbiorców (art. 20). Taryfa zaś podlega zatwierdzeniu w drodze decyzji przez organ regulacyjny (do dnia 31 grudnia 2017 r. robiła to Rada Gminy w drodze uchwały).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00