Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2018, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.444.2017.2.ANK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.444.2017.2.ANK

w zakresie ustalenia, czy wypłacone przez Spółkę na rzecz klienta odszkodowania (kary) nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r. poz. 201 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 grudnia 2017 r. (data wpływu do Organu 19 grudnia 2017 r.), uzupełnionym 5 lutego 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy wypłacone przez Spółkę na rzecz klienta odszkodowania (kary) nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2017 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy wypłacone przez Spółkę na rzecz klienta odszkodowania (kary) nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych dlatego pismem z 22 stycznia 2018 r., Znak: 0111-KDIB1-2.4010.444.2017.1.ANK wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 5 lutego 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Spółka z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność polegającą na produkcji i sprzedaży wiązek kablowych. Jest to skomplikowany proces wymagający kooperacji z licznymi podwykonawcami i dostawcami części do produkcji (łącznie określanym dalej jako: Dostawcy). Zdarza się, że w wyniku zawinionych działań lub zaniechania ze strony Dostawców klient Spółki ponosi szkodę i związane z tym koszty jej usunięcia (dodatkowy czas potrzebny na usunięcie wad, koszty dodatkowych usług). Mogą mieć miejsce różne powody powstania takiej szkody - zarówno wady samych wyrobów, które wymagają usunięcia przez klienta jak również szkody wynikłe z opóźnienia w dostarczeniu wyrobów skutkujące np. powstaniem przestojów produkcyjnych u klienta i w związku z powyższym poniesieniem przez niego strat z tego tytułu. W takich sytuacjach klient zwraca się o pokrycie szkody bezpośrednio do Spółki jako swojego dostawcy. Sposób rozpatrywania roszczeń klienta nie jest procesem automatycznym. Za każdym razem wymaga on analizy, czy roszczenia klienta są zasadne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00