Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2018, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.7.2018.1.WN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.7.2018.1.WN

Możliwość zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla realizowanych remontów na rzecz Miasta

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 grudnia 2017 r. (data wpływu 3 stycznia 2018 r.), uzupełnionym pismem z 31 stycznia 2018 r. (data wpływu 8 lutego 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla realizowanych remontów na rzecz Miasta - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 stycznia 2018 r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z 31 stycznia 2018 r. (data wpływu 8 lutego 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla realizowanych remontów na rzecz Miasta.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest jednoosobową Spółką z o.o., w której 100% udziałów posiada Miasto. Od 1998r. działa jako towarzystwo budownictwa społecznego. Posiada własne nieruchomości budynkowe i lokalowe, stanowiące środki trwałe Spółki, które wynajmuje i jednocześnie zarządza nimi. Wnioskodawca zarządza również wspólnotami mieszkaniowymi na podstawie umów cywilnoprawnych z nimi zawartymi. Spółka ponadto posiada zawartą umowę cywilnoprawną z Gminą Miasto, na podstawie której zarządza nieruchomościami budynkowymi i lokalowymi gminy wymienionymi w załączniku do tej umowy. W umowie, która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2018r. & 5 tejże umowy brzmi Koszty remontów, wynikające z planu remontów, stanowić będą koszt Zarządcy, a Miasto sfinansuje je na podstawie faktury wystawionej przez Zarządcę, po protokolarnym odbiorze robót. Spółka nie posiada własnych ekip remontowych, w związku z tym będzie zlecać wykonanie tych remontów innym, wyspecjalizowanym podmiotom (firmom budowlanym). Będzie zatem refakturować koszty remontów na Miasto, które w tej sytuacji jest inwestorem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00