Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2018, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.312.2017.2.LG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.312.2017.2.LG

Powstanie przychodu z tytułu dofinansowania wycieczki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i odprowadzenie z tego tytułu podatku

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 grudnia 2017 r. (data wpływu 28 grudnia 2017 r.), uzupełniony pismem z 15 stycznia 2018 r. (data wpływu 23 stycznia 2018 r.) oraz pismem z 29 stycznia 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie powstania przychodu z tytułu dofinansowania wycieczki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i odprowadzenia z tego tytułu podatku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie powstania przychodu z tytułu dofinansowania wycieczki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i odprowadzenia z tego tytułu podatku. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 15 stycznia 2018 r. oraz pismem z 29 stycznia 2018 r. będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 24 stycznia 2018 r. znak: 0111-KDIB2-3.4011.312.2017.1.LG.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W miesiącu czerwcu 2017 roku Zarząd Terenowy NSZZ Pracowników w zwrócił się do pracodawcy z prośbą o zorganizowanie kilkudniowej wycieczki nad polskie morze w okresie wakacyjnym z jednoczesną możliwością dofinansowania jej ze środków zfśs. Wycieczka ta była przeznaczona dla pracowników oraz uprawnionych członków ich rodzin. Po uzyskaniu takiej zgody oraz po przeprowadzonym zapytaniu cenowym (do różnych ośrodków wczasowych) przedstawiono ostateczną ofertę w postaci komunikatu drogą elektroniczną do każdego pracownika, jak również w miejscach ogólnie dostępnych w zakładzie pracy. Komunikat ten zawierał informacje: o terminie wycieczki, przybliżonym całkowitym koszcie wycieczki w przeliczeniu na jedną osobę, warunkach zakwaterowania i wyżywienia oraz informacje dotyczące warunków dofinansowania ze środków zfśs. W komunikacie nadmieniono również, że ze względu na ograniczoną ilość miejsc pierwszeństwo skorzystania z wyjazdu będą mieli pracownicy, którzy nie korzystali z udziału w wycieczkach przez ostatnie 3 lata. Po wstępnej weryfikacji chętnych do udziału w wycieczce pracowników i członków ich rodzin sporządzono imienną listę z danymi, które w późniejszym terminie służyły do celów zakwaterowania w ośrodku wczasowym jak również do jednostkowego rozliczenia kosztów wycieczki w przeliczeniu na jednego uczestnika. W tym celu były zbierane oświadczenia o dochodzie pracownika i jego rodziny z jednoczesnym wyrażeniem zgody na potrącenie z wynagrodzenia części kosztów wycieczki nie podlegającej dofinansowaniu z zfśs oraz naliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych w przypadku przekroczenia kwoty 380 zł podlegającej opodatkowaniu zgodnie z obowiązująca skalą podatkową. Ponadto Zarząd Terenowy NSZZ Pracowników zwrócił się do pracodawcy o wyrażenie zgody na bezpłatne, ewentualnie po najmniejszych możliwych kosztach - udostepnienie autokaru do przewozu uczestników wycieczki nad morze. Pracodawca wyraził zgodę na udostępnienie autokaru za minimalną odpłatnością. Po zakończeniu wycieczki dokonano łącznego jej rozliczenia na podstawie przedstawionych faktur i rachunków oraz dokonano rozliczenia kosztów w odniesieniu do każdego indywidualnego uczestnika wycieczki. Obliczono je w oparciu o świadczenia z których faktycznie skorzystała dana osoba. Tak wyliczone koszty stanowiły podstawę do określenia dopłaty z zfśs z uwzględnieniem kryteriów dochodowych zaproponowanych przez komisję socjalną i zaakceptowanych przez pracodawcę. Kwoty kosztów wycieczki, które nie podlegały dofinansowaniu zostały potrącone z wynagrodzenia poszczególnych pracowników zgodnie ze złożonymi oświadczeniami, a od kwot dofinansowania ze środków zfśs pobrano zaliczkę na podatek dochodowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00