Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.02.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.318.2017.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.318.2017.1.AS
Kontrahenci w aktywny sposób uczestniczą w dystrybucji urządzeń Spółki, zatem organizowanie dla nich szkoleń produktowych jest uzasadnione, a z uwagi na czas ich trwania (4-9 godzin) wydatki na konsumpcję ponoszone w celu zapewnienia efektywności tego typu spotkań są racjonalne. Podsumowując, w oparciu o opisany we wniosku stan faktyczny i przywołane przepisy prawa, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na konsumpcję podczas szkoleń produktowych prowadzonych w siedzibie Spółki, jak i poza firmą w wynajętych salach należy uznać za prawidłowe.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20 grudnia 2017 r. (data wpływu 28 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na konsumpcję podczas szkoleń produktowych prowadzonych w siedzibie Spółki, jak i poza firmą w wynajętych salach jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na konsumpcję podczas szkoleń produktowych prowadzonych w siedzibie Spółki, jak i poza firmą w wynajętych salach.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (dalej zwana Spółką) to uznany na rynku polskim podmiot, będący wiodącym producentem napędów i systemów sterowania do rolet, osłon i bram w budynkach mieszkalnych i komercyjnych. W celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów Spółka podejmuje szereg działań m.in. organizuje szkolenia i spotkania z klientami. W ramach ww. działań Spółka ponosi m.in. wydatki na konsumpcję.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right