Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.02.2018, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.554.2017.1.ZD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.554.2017.1.ZD
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego od wydatków dotyczących inwestycji, ustalenia, czy przy dokonywaniu korekty podatku naliczonego należy zastosować pre-współczynnik właściwy dla Starostwa Powiatowego.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 grudnia 2017 r. (data wpływu 14 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego od wydatków dotyczących inwestycji jest prawidłowe,
- ustalenia, czy przy dokonywaniu korekty podatku naliczonego należy zastosować pre-współczynnik właściwy dla Starostwa Powiatowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego od wydatków dotyczących inwestycji oraz ustalenia, czy przy dokonywaniu korekty podatku naliczonego należy zastosować pre-współczynnik właściwy dla Starostwa Powiatowego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Powiat jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W 2013 r. Powiat złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od poniesienia wydatków na wybudowanie sali gimnastycznej. W odpowiedzi udzielono pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku od towarów i usług w której stwierdzono, że Powiat będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy. Poniesione przez Powiat wydatki na budowę sali gimnastycznej będą bowiem związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, tj. dzierżawą ww. obiektu. Powiat systematycznie w trakcie realizacji przedmiotowej inwestycji dokonywał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wartość początkowa sali gimnastycznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy Zespole Szkół przekracza 15.000 zł. Do ewidencji środków trwałych Starostwa Powiatowego została wprowadzona na podstawie dokumentu OT w 2015 r. Jednocześnie Powiat wygasił trwały zarząd i oddał w dzierżawę wybudowaną salę gimnastyczną samorządowej jednostce organizacyjnej Powiatu Zespołowi Szkół. W oparciu o art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą centralizacyjną, Powiat dokonał centralizacji rozliczeń VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi od dnia 1 stycznia 2017 r. W dniu 2 stycznia 2017 r. została zawarta umowa nieodpłatnego użyczenia przedmiotowej nieruchomości pomiędzy Powiatem, a jednostką organizacyjną Powiatu Zespołem Szkół. Biorący w użyczenie zobowiązuje się wykorzystywać przedmiot użyczenia na zajęcia szkolne i imprezy w szczególności sportowe, kulturalne i okolicznościowe. Jednocześnie biorący w użyczenie ma prawo udostępniać przedmiot użyczenia osobom trzecim, na podstawie odpowiednich umów. Dlatego też sala gimnastyczna wykorzystywana jest do działalności opodatkowanej (najem) oraz do działalności niepodlegającej opodatkowaniu (wykorzystywana na cele szkolne przez jednostki budżetowe powiatu).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right