Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.936.2017.1.KT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.936.2017.1.KT
Brak prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu dotyczącego adaptacji i wyposażenia części budynku na świetlicę wiejską.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2017 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ().
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina (dalej: Gmina) w 2017 roku wystąpiła do Lokalnej Grupy Działania o dofinansowanie operacji, w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, polegającej na utworzeniu funkcjonalnej świetlicy wiejskiej w ramach projektu: (). W związku z powyższym zaistniała konieczność przedłożenia, jako załącznika do wniosku o płatność w ramach projektu interpretacji indywidualnej potwierdzającej brak możliwości odzyskania podatku od towarów i usług. Artykuł 15 ust. 6 ustawy Ordynacja podatkowa stanowi, że nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań, dla realizacji których zostały powołane z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Dzięki realizacji zakresu rzeczowego określonego w zestawieniu rzeczowo-finansowym możliwe jest spełnienie wszystkich wskazanych celów operacji. Do chwili obecnej mieszkańcy miejscowości nie posiadają miejsca spotkań, integracji, współdziałania, etc. Zakres inwestycji został tak zaplanowany, aby obiekt mógł spełniać założoną funkcję. Świetlica, która powstanie będzie udostępniana mieszkańcom niekomercyjnie z uwagi ogólnodostępny charakter inwestycji. Zakres rzeczowy operacji objął: roboty rozbiórkowe, w tym: sufity, ściany, stolarka drzwiowa wewnętrzna i tynki, posadzki, elewacja, opaska betonowa; roboty konstrukcyjne, w tym: roboty betonowe, fundament pod blok kominowy, fundament pod kominek w sali świetlicy, roboty murowe, wentylacja, konstrukcja zadaszenia podestu wejściowego, ścianki działowe, sufity; roboty wykończeniowe, w tym: posadzki i podłogi, roboty tynkarskie, okładzinowe i malarskie, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie ocieplenia bloku kominowego, remont elewacji, w tym: cokół, ściany; zagospodarowanie terenu, w tym: opaska wokół budynku, chodnik, podjazd dla niepełnosprawnych, schody zewnętrzne, roboty porządkowe, praca rusztowań, roboty inne (wywóz odpadów). Elementem zakresu rzeczowego projektu jest także funkcjonalne wyposażenie świetlicy. Stworzona w ramach operacji infrastruktura polega na przebudowie ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury kulturalnej poprzez działania przewidziane w projekcie wraz z niezbędnym do prowadzenia działalności świetlicy wiejskiej wyposażeniem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right