Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2017, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.179.2017.2.KB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4011.179.2017.2.KB
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, w sytuacji, gdy u Wnioskodawcy Uczestnik programu wymieni punkty na nagrody, na Wnioskodawcy będą ciążyć obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych lub obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a ustawy o PDOF lub obowiązki sporządzenia i złożenia deklaracji/informacji podatkowej?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 12 września 2017 r. (data wpływu 19 września 2017 r.), uzupełnionym pismem z 26 października 2017 r. (data wpływu 31 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków podatkowych z tytułu przekazania (za punkty) osobom fizycznym w ramach programu lojalnościowego nagród:
- w części dot. określenia źródła przychodów w przypadku nagród otrzymanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą jest nieprawidłowe,
- w pozostałym zakresie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2017 r., wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków podatkowych z tytułu przekazania (za punkty) osobom fizycznym w ramach programu lojalnościowego nagród. W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismem z 11 października 2017 r., 0111-KDIB2-3.4011.179.2017.1.KB, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano pismem z 26 października 2017 r. (data wpływu 31 października 2017 r.).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (uzupełnione ostatecznie w piśmie z 26 października 2017 r. (data wpływu 31 października 2017 r.):
Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest m.in. obrót paliwami. Wnioskodawca posiada sieć stacji benzynowych w Polsce. Celem zwiększenia wolumenu sprzedaży i stopnia lojalności swoich klientów Wnioskodawca zamierza współpracować jako Partner z podmiotem organizującym program lojalnościowy funkcjonujący na zasadach opisanych poniżej. Głównym celem programu lojalnościowego jest promowanie marek podmiotów uczestniczących w programie, a przez to zwiększenie sprzedaży ich produktów (towarów i usług), budowanie dobrych relacji z konsumentami (uczestnikami programu), zwiększenie ich lojalności względem Partnerów i w efekcie zwiększenie poziomu sprzedawanych towarów i usług oraz zwiększenie częstotliwości wizyt zakupowych u podmiotów uczestniczących w programie. Program jest prowadzony na terenie Polski.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right