Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2017, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.623.2017.2.MN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.623.2017.2.MN
Brak prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku związanego z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2017 r. (data wpływu 5 września 2017 r.) uzupełnionym w dniu 2 listopada 2017 r. (daty wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku związanego z realizacją projektu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 2 listopada 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku związanego z realizacją projektu.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
We wniosku o dofinansowanie na realizację projektu pn. U., finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (POIG), poddziałanie 6.2.2, Gmina zadeklarowała, że nie ma prawnej możliwości odzyskania lub odliczenia poniesionego ostatecznie podatku VAT. Stosownie do złożonego oświadczenia podatek VAT był kosztem kwalifikowanym w przedmiotowym projekcie i podlegał finansowaniu z POIG. Zdaniem D. (podmiotu kontrolującego niniejszy projekt), z dokumentów przedłożonych w trakcie kontroli przedmiotowego projektu wynika, iż Gmina jest zarejestrowana jako podatnik od towarów i usług i dokonuje dostawy towarów i usług opodatkowanych. Zgodnie z art. 5 ust. 1. pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 2 i 6 ww. ustawy za dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jako właściciel, w tym również wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione oraz oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste. Ponadto zgodnie z art. 86 ust. 1 w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Poddziałanie 6.2.2 zakłada dofinansowanie wstępnego przygotowania (tzw. uzbrojenia) dużych, atrakcyjnych działek, które w przyszłości będą oferowane jako tereny inwestycyjne i udostępniane na podstawie umów najmu lub dzierżawy, a więc Gmina będzie dokonywała tym samym dostawy opodatkowanej towarów. W skład projektu na etapie wniosku o dofinansowanie wchodziły grunty o łącznej powierzchni 22,0530 ha stanowiące X., natomiast na dzień kontroli Gmina była właścicielem 18,0943 ha terenu objętego projektem, ponieważ inwestorom sprzedano działki o łącznej powierzchni 3,9621 ha. Jednocześnie powierzchnia gruntów wynosiła 22,0564 ha, gdyż na etapie podziału działek nastąpił przybytek gruntu o wartości 0,0034 ha. Zmiana ta nie wpłynęła na zgodność z Umową o dofinansowanie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right