Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.486.2017.2.MPE, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.486.2017.2.MPE

W zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym oraz obowiązku dokonania korekty.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2017 r. (data wpływu 18 września 2017 r.) uzupełnionym w dniu 16 października 2017 r. (data wpływu 23 października 2017 r.) na wezwanie Organu z dnia 10 października 2017 r. (data doręczenia 10 października 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym oraz obowiązku dokonania korekty - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym oraz obowiązku dokonania korekty. Wniosek został uzupełniony w dniu 16 października 2017 r. (data wpływu 23 października 2017 r.) na wezwanie Organu z dnia 10 października 2017 r. (data doręczenia 10 października 2017 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej Gmina zawarła umowę z firmą do 10 grudnia 2016 r. (będącą czynnym podatnikiem VAT) na dzierżawę terenu, który był wykorzystywany pod działalność gospodarczą. Firma ta uzyskała pozwolenie na budowę budynku na cele magazynowo-handlowo-usługowe. Miało to miejsce w 1997 roku. W 1998 roku wydana została decyzja w sprawie użytkowania budynku, w której udzielono pozwolenia na użytkowanie wyżej wymienionego obiektu. Gmina w zapisach umowy dzierżawy zobowiązała się do zwrotu firmie poniesionych nakładów na budowę budynku po wygaśnięciu umowy dzierżawy. W 2016 roku Gmina zgodnie z umową dokonała wykupu poniesionych nakładów budowlanych (zapłaciła podatek VAT w wysokości 23%, a także odliczyła podatek naliczony w pełnej wysokości 23%).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00