Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2017, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.615.2017.1, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.615.2017.1

Zwolnienie od podatku usług kształcenia zawodowego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2017 r. (data wpływu 4 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku 23% dla prowadzonych warsztatów informatycznych oraz nieuznania tych warsztatów za usługi kształcenia lub przekwalifikowania zawodowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku 23% dla prowadzonych warsztatów informatycznych oraz nieuznania tych warsztatów za usługi kształcenia lub przekwalifikowania zawodowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

XXX jest organem prowadzącym dla placówki szkoleniowej specjalizującej się w szkoleniach informatycznych. Placówka została wyłoniona na wykonawcę usługi szkoleniowej w postępowaniu przeprowadzonym przez Państwową Wyższą Szkołę XXX i zrealizowała w br. szkolenia pod nazwa warsztaty informatyczne. Szkolenia były realizowane w ramach projektu Rozwój XXX, Numer i nazwa Osi priorytetowej PO WER: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Numer i nazwa Działania: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.

Uczestnikami szkoleń będącymi jednocześnie uczestnikami projektu byli studenci drugiego roku studiów licencjackich na kierunku Pielęgniarstwo, Pedagogika, Ratownictwo medyczne, Wychowanie fizyczne oraz Fizjoterapia. Celem szkoleń było podniesienie kompetencji ogólnych w zakresie korzystania z technologii informacyjnych. Zgodnie z zaleceniami zamawiającego i zgodnie z założeniami projektu realizowanego przez XXX program szkoleń miał na celu nabycie przez studentów kompetencji cyfrowych, a zgodnie ze wskazówkami w zapytaniu ofertowym cyt. Program warsztatów powinien być zgodny z ECDL i standardem DIGCOMP, w tym: Podstawy pracy w sieci, w tym zaawansowane wyszukiwanie informacji, bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w pracy zawodowej. Ponieważ ukończone szkolenia nie nadawały żadnych kwalifikacji bądź uprawnień po realizacji zamówionej usługi XXX wystawiła zamawiającemu (XXX), fakturę z 23% VAT, a uczelnia należność zapłaciła.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00