Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2017, sygn. IBPBII/2/415-92/14-1/MZA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. IBPBII/2/415-92/14-1/MZA
Opodatkowanie przychodów uzyskiwanych z najmu, ustalenie źródła przychodów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) oraz zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej po ponownym rozpatrzeniu sprawy w związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z 9 grudnia 2014 r. sygn. akt I SA/Gl 759/14 (data wpływu prawomocnego orzeczenia 21 lipca 2017 r.) oraz wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z 21 kwietnia 2017 r. sygn. akt II FSK 845/15 stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 27 stycznia 2014 r. (data wpływu 30 stycznia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z najmu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 stycznia 2014 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z najmu.
Dotychczasowy przebieg postępowania
W dniu 24 kwietnia 2014 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, wydał dla Wnioskodawczyni indywidualną interpretację Znak: IBPBII/2/415-92/14/MZa, w której uznał stanowisko Wnioskodawczyni za nieprawidłowe. Wnioskodawczyni na ww. pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wniosła pismem z 29 kwietnia 2014 r. wezwanie do usunięcia naruszenia prawa. W odpowiedzi na powyższe wezwanie do usunięcia naruszenia prawa Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, pismem z 30 maja 2014 r. Znak: IBPB II/2/4152-28/14/MZa stwierdził brak podstaw do zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right