Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.09.2017, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.359.2017.2.BJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.359.2017.2.BJ

Mechanizm odwrotnego obciążenia dla dostawy wagi samochodowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2017 r. (data wpływu 26 czerwca 2017 r.), uzupełnionym w dniu 24 lipca 2017 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla dostawy wagi samochodowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 24 lipca 2017 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest producentem elektronicznych wag samochodowych w wersji najazdowej oraz zagłębionej. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest produkcja, instalowanie i wdrażanie najwyższej jakości wag przemysłowych, przystosowanych do wymagań, jakie stawia zamawiający.

Zasadniczy podział wag wynika z ich umiejscowienia względem poziomu gruntu. Wagi, których część jezdna jest równa z otaczającym gruntem, to wagi zagłębione. Dzięki temu uproszczony jest wjazd na pomost wagowy i zminimalizowana jest powierzchnia wymagana pod jego zabudowę. Dostęp pod pomost wagowy jest możliwy poprzez włazy rewizyjne. Pozwala to obsłudze na proste czyszczenie przestrzeni pod wagą, bez konieczności wynajmowania specjalnych ekip serwisowych czy np. dźwigu. Wagi wyniesione ponad grunt, tj. wagi najazdowe, posiadają płytę jezdną umieszczoną na wysokości do 38 cm ponad poziom otaczającego terenu. Wjazd na pomost wagowy odbywa się poprzez najazdy o długości ok. 4 m, które to należy uwzględnić, planując umiejscowienie wagi. Długość najazdów jest tak dobrana, aby w połączeniu z niewielką wysokością wagi, zapewnić łagodny wjazd i zjazd z pomostu wagowego. Waga taka może być wyposażona w opcjonalne burty, zabezpieczające przed zsunięciem się pojazdu. Przestrzeń pod pomostem jest łatwo dostępna dla obsługi, dzięki czemu znacznie uproszczone jest jej czyszczenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00