Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.09.2017, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.384.2017.1.PC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.384.2017.1.PC

Skoro jak wynika z opisu sprawy Wnioskodawca przebuduje drogę publiczną, wybuduje dodatkowy odcinek drogi publicznej drogi serwisowej i połączy ją z drogą wewnętrzną osiedlową dwoma zjazdami publicznymi, odda ją do użytkowania, a następnie nieodpłatnie przekaże na rzecz Gminy Miejskiej, ponosząc wszelkie koszty i nie otrzymując wynagrodzenia czy zwrotu kosztów za prace realizowane na drodze publicznej, to wówczas rozliczenie pomiędzy podmiotami zewnętrznymi i Wnioskodawcą powinno nastąpić na zasadach ogólnych. W przedmiotowej sprawie do usług świadczonych przez podmioty zewnętrzne na rzecz Wnioskodawcy nie znajdzie zastosowania mechanizm odwrotnego obciążenia, bowiem podmioty zewnętrzne nie działają względem Wnioskodawcy w charakterze podwykonawców o których mowa w art. 17 ust. 1h.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2017 r. (data wpływu 7 sierpnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi na własną rzecz i w swoim imieniu działalność developerską poprzez budowę budynków z lokalami mieszkalnymi oraz lokalami użytkowymi. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności, nabył nieruchomości gruntowe, na którym w ramach prowadzanej działalności buduje budynki wielorodzinne z lokalami mieszkalnymi i lokalami użytkowymi. Grunt, na którym budowane są budynki, pomimo lokalizacji wzdłuż pasa drogowego, nie posiadał wybudowanej infrastruktury drogowej - koniecznej komunikacji z drogami publicznymi. Wnioskodawca uzyskał stosowne zapewnienie dostępu do drogi publicznej poprzez dwa zjazdy publiczne i jeden prywatny, jednak przyłączenie to wymagało przebudowy istniejącego odcinka drogi publicznej, wybudowania dodatkowego odcinka drogi publicznej- drogi serwisowej i połączenia jej z drogą wewnętrzna dwoma zjazdami publicznymi - zwanych dalej także inwestycją niedrogową) W związku z powyższym w ramach procedury uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę budynków wielorodzinnych, Wnioskodawca zwrócił się do właściwego organu gminy, o wydanie warunków przyłączenia nieruchomości, na której projektowano budynki, do dróg publicznych. Wnioskodawca uzyskał takie warunki. Wynikało z nich m.in. że, aby zapewnione zostało odpowiednie skomunikowanie nieruchomości z drogami publicznymi, Wnioskodawca winien przebudować istniejący odcinek drogi publicznej, wskazany przez gminę, wybudować dodatkowy odcinek drogi publicznej-drogi serwisowej i połączyć ją z drogą wewnętrzną osiedlową dwoma zjazdami publicznymi. W następstwie powyższego na podstawie przepisów art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 ze zm.), Wnioskodawca zawarł z Gminą Miejską umowę, w której Wnioskodawca zobowiązał się, że w trakcie wykonania inwestycji niedrogowej, najpóźniej do jej ukończenia, zrealizuje ww. zakres robót drogowych, co pozwoli skomunikować budowane budynki wielorodzinne z drogami publicznymi, (wykona przebudowę drogi publicznej, wybuduje drogę serwisową wraz ze zjazdami). Prace te, zgodnie z umową zrealizuje na własny koszt, jako Generalny realizator i inwestor zastępczy ZIKiT (zarządca dróg publicznych), odda ją do użytkowania i nieodpłatnie przekaże na rzecz Gminy Miejskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00