Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.06.2017, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.147.2017.1.EA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.147.2017.1.EA

Czy Gmina ma możliwość odliczenia kwot podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących realizację zadania inwestycyjnego pn. ?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2017 r. (data wpływu 13 kwietnia 2017 r.), uzupełnionego w dniu 16 maja 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków na realizację projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków na realizację projektu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina . jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina realizuje zadanie pn. .

Realizacja ww. zadania jest zadaniem własnym gminy art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.).

Gmina złożyła wniosek o przyznanie pomocy na przebudowę drogi w ramach PROW 2014-2020 i w dniu 29 lipca 2016 r. podpisała umowę z Samorządem Województwa o przyznaniu pomocy na realizację operacji . w wysokości 63,63 % poniesionych kosztów kwalifikowanych operacji, tj. 1.030.121,00 zł. Zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy kosztami kwalifikowanymi jest wartość brutto kosztów inwestycyjnych (wraz z podatkiem VAT) oraz kosztów ogólnych.

Gmina w ramach przetargu wyłoni wykonawcę robót budowlanych i podpisze umowę z wykonawcą. Zgodnie ze specyfikacją do przetargu termin zakończenia robót określono na dzień 30 września 2017 roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00