Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2017, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.125.2017.1.EB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.125.2017.1.EB
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie faktur korygujących w sytuacji braku potwierdzenia ich odbioru.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2017 r. (data wpływu 11 kwietnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie faktur korygujących w sytuacji braku potwierdzenia ich odbioru jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 kwietnia 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie faktur korygujących w sytuacji braku potwierdzenia ich odbioru.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Dnia 5 lutego 2016 r. Spółka zawarła umowę podwykonawczą z firmą X. X. X. GmbH zarejestrowaną dla celów rozliczenia podatku VAT w Polsce. Umowa dotyczyła następujących prac układanie kabli SN, NN i sterowniczych. Inwestorem jest firma XXX. Zgodnie z zapisami umowy wykonawca, czyli Spółka, miała otrzymać zaliczkę w wysokości 15% wartości zamówienia. Dnia 11 lipca 2016 r. otrzymała wpłatę i tego samego dnia ją zafakturowała. Następnie Spółka przystąpiła do wykonywania swoich obowiązków związanych z realizacją inwestycji. Wykonywane przez Spółkę prace były potwierdzane przez zamawiającego protokołami odbiorów prac częściowych etapów. Następnie Spółka, zgodnie z wartością odebranych prac, wystawiała faktury VAT odpowiednio w miesiącach: maj, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad i grudzień. Faktury opiewały na wartość całości prac odebranych w protokołach. Natomiast w sierpniu Spółka wystawiła jedną fakturę, a we wrześniu dwie. Faktury te zostały pomniejszone o kwotę uprzednio otrzymanej zaliczki, w wysokości 15% wpłaty od każdej z faktur. Pierwotnie Spółka nie dokonywała rozliczenia zaliczki (począwszy od maja), ponieważ nie było ostatecznie ustalone od jakiej części wykonanych prac, zaliczka ma zostać rozliczona.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right