Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2017, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.125.2017.1.EB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.125.2017.1.EB

Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie faktur korygujących w sytuacji braku potwierdzenia ich odbioru.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2017 r. (data wpływu 11 kwietnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie faktur korygujących w sytuacji braku potwierdzenia ich odbioru jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 kwietnia 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie faktur korygujących w sytuacji braku potwierdzenia ich odbioru.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Dnia 5 lutego 2016 r. Spółka zawarła umowę podwykonawczą z firmą X. X. X. GmbH zarejestrowaną dla celów rozliczenia podatku VAT w Polsce. Umowa dotyczyła następujących prac układanie kabli SN, NN i sterowniczych. Inwestorem jest firma XXX. Zgodnie z zapisami umowy wykonawca, czyli Spółka, miała otrzymać zaliczkę w wysokości 15% wartości zamówienia. Dnia 11 lipca 2016 r. otrzymała wpłatę i tego samego dnia ją zafakturowała. Następnie Spółka przystąpiła do wykonywania swoich obowiązków związanych z realizacją inwestycji. Wykonywane przez Spółkę prace były potwierdzane przez zamawiającego protokołami odbiorów prac częściowych etapów. Następnie Spółka, zgodnie z wartością odebranych prac, wystawiała faktury VAT odpowiednio w miesiącach: maj, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad i grudzień. Faktury opiewały na wartość całości prac odebranych w protokołach. Natomiast w sierpniu Spółka wystawiła jedną fakturę, a we wrześniu dwie. Faktury te zostały pomniejszone o kwotę uprzednio otrzymanej zaliczki, w wysokości 15% wpłaty od każdej z faktur. Pierwotnie Spółka nie dokonywała rozliczenia zaliczki (począwszy od maja), ponieważ nie było ostatecznie ustalone od jakiej części wykonanych prac, zaliczka ma zostać rozliczona.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00