Interpretacja indywidualna z dnia 07.07.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.189.2017.1.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.189.2017.1.AS
Udzielanie rabatów pośrednich, obniżenie podstawy opodatkowania oraz sposób dokumentowania;
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 maja 2017 r. (data wpływu 24 maja 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 maja 2017 r. (data wpływu 30 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania rabatów pośrednich, obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu udzielonych ww. rabatów oraz sposobu ich dokumentowania jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania rabatów pośrednich, obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu udzielonych ww. rabatów oraz sposobu ich dokumentowania.
Wniosek uzupełniono pismem z dnia 24 maja 2017 r. (data wpływu 30 maja 2017 r.)
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) prowadzi działalność gospodarczą, która związana jest z dystrybucją na terenie Polski produktów należących do dwóch głównych sektorów działalności Spółki, tj. sektor zdrowia oraz dział środków ochrony roślin. Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej sprzedaje bezpośrednio towary m in. hurtowniom farmaceutycznym lub dystrybutorom / hurtowniom środków ochrony roślin, itd. (dalej: Nabywcy Bezpośredni). Nabywcy Bezpośredni sprzedają towary nabyte od Spółki kolejnym podmiotom w ramach łańcucha dystrybucji (zwykle są to apteki, sklepy, supermarkety, etc.). Następnie towary nabyte przez apteki, sklepy, supermarkety, etc. są sprzedawane odbiorcom końcowym np. rolnikom, konsumentom, etc. Zwykle łańcuch dystrybucji ograniczony jest do ww. etapów. Tym niemniej, w niektórych przypadkach może on ulec wydłużeniu, np. sprzedaż przez Spółkę do. dystrybutora, przez dystrybutora do hurtowni, przez hurtownie do dyskontu spożywczego, następnie do sklepu i odbiorcy końcowego lub skróceniu, np. sprzedaż Spółkę do sklepu i następnie przez sklep do odbiorcy końcowego.