Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.06.2017, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.240.2017.1.IR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.240.2017.1.IR
W zakresie zwolnienia od podatku VAT dostawy zabudowanych nieruchomości gruntowych A i B oraz opodatkowania podstawową stawką podatku dostawę zabudowanej nieruchomości C.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczymi przedstawione we wniosku z dnia 12 maja 2017 r. (data wpływu 18 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT dostawy zabudowanych nieruchomości gruntowych A i B oraz opodatkowania podstawową stawką podatku dostawę zabudowanej nieruchomości C jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT dostawy zabudowanych nieruchomości gruntowych A i B oraz opodatkowania podstawową stawką podatku dostawę zabudowanej nieruchomości C.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
S.A. (zwana dalej: Spółką lub Wnioskodawcą) jest właścicielem oraz wieczystym użytkownikiem działek gruntowych, zlokalizowanych w przy ul. , , , ., na których to terenach posadowione są rzeczowe aktywa trwałe Spółki w postaci budynków i budowli.
Przedmiotowe budynki i budowle (dalej: obiekty budowlane) wykorzystywane są w opodatkowanej podatkiem od towarów i usług działalności gospodarczej Spółki, stanowiąc elementy składowe zakładu produkcyjnego elektrociepłowni.
Aktualnie Wnioskodawca rozważa możliwość sprzedaży tych zabudowanych nieruchomości gruntowych. Co istotne w sprawie, przywołane obiekty budowlane zostały nabyte przez Spółkę, w tym wybudowane przez Wnioskodawcę albo przekazane na podstawie decyzji administracyjnej lub aktu notarialnego przez Miasto, zarówno przed dniem 5 lipca 1993 r., czyli przed wejściem w życie aktów prawa regulujących kwestię opodatkowania dostaw i świadczenia usług podatkiem od wartości dodanej, jak i po tej dacie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right