Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.06.2017, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.106.2017.1.AJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.106.2017.1.AJ
Czy Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ma obowiązek prowadzenia ewidencji usług opiekuńczych i specjalistycznych przy zastosowaniu kasy rejestrującej od 1 stycznia 2017 roku?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 kwietnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w N został powołany Uchwałą Rady Narodowej Miasta i Gminy w N z dnia 28 lutego 1990 r. i jest jednostką organizacyjną (jednostką budżetową w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych) Gminy . Ośrodek realizuje zadania pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy, jednym z zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym jest organizacja i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania są przyznawane w drodze decyzji administracyjnych na podstawie art. 50 ustawy o pomocy społecznej. Decyzje te określają zakres usług oraz wysokość odpłatności lub całkowite zwolnienie z ponoszenia odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze. Wysokość odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze reguluje Uchwała nr Rady Miejskiej w N z dnia 28 października 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania. Opłatą objęty jest tylko koszt usług opiekuńczych. Zgodnie z tą uchwałą odpłatność lub całkowite zwolnienie od opłat za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze uzależniona jest od uzyskiwanego dochodu osoby samotnej lub dochodu na osobę w rodzinie. Nadmienić należy, iż zwolnienie z opłat dotyczy tylko osób, których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza wysokości najniżej emerytury brutto. Osoby, które nie spełniają powyższych warunków ponoszą odpłatność za usługi opiekuńcze i specjalistyczne w zależności od dochodu, z tym że pełna odpłatność dotyczy osób i rodzin, których dochód wynosi powyżej 500% najniższej emerytury brutto.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right