Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2017, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.132.2017.1.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.132.2017.1.JM

Czy emerytury otrzymywane z emerytalnego planu NYCERS, przez osobę posiadającą podwójne obywatelstwo, polskie i amerykańskie, i mieszkającą na stałe w Polsce podlegają zwolnieniu od opodatkowania przez Polskę na podstawie art. 19 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania, skoro uiszczono już należny podatek w USA oraz czy świadczenia emerytalne otrzymywane z ubezpieczenia społecznego podlegają zwolnieniu od opodatkowania przez Polskę na podstawie art. 19 Umowy, skoro uiszczono już należny podatek w USA?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2017 r. (data wpływu 25 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca od 1990 r. mieszka i pracuje w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Od sierpnia 1994 r. do dnia dzisiejszego Wnioskodawca pracuje w N. Jest to praca stanowa w agendzie rządu stanu Nowy Jork. Wynagrodzenie wypłacane jest Wnioskodawcy z funduszy publicznych stanu Nowy Jork. Wnioskodawca nadmienia, że jest to korporacja usług publicznego transportu pasażerskiego (komunikacja miejska), utworzoną i istniejącą zgodnie z prawem nowojorskiej władzy publicznej. N. ... powinna być uważana za pełniącą funkcje rządowe w celu realizacji jej celów korporacyjnych oraz w wykonywaniu uprawnień przyznanych przez ten tytuł. N. jest jednym z sześciu podmiotów składających się na M. M. została ustanowiona przez Metropolitan Commuter Transportation Act. Zgodnie z Metropolitan Commuter Transportation Act, MTA może być uznana zarówno za agendę stanową, jak i polityczną integralną część stanu Nowy Jork (political subdivision), określa agendę stanową jako każdego urzędnika, oddział (department), zarząd, komisarza, biuro, dział/pion zarządzania, korporację pożytku publicznego, agendę lub instytucję stanową. Ponieważ [Subdivision 13 of section 1261 N. Y. PBA. LAW] stwierdza, że M. jest korporacją usług publicznego transportu pasażerskiego, wynika z tego, że zgodnie z definicją, M. powinna być uważana za agendę stanową. [Orzeczenie sądu Robert Grant, Plaintiff, v. Metropolitan Transportation Authority et al., Defendants; 96 Misc. 2d 683 (1978)].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00