Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.06.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.247.2017.1.PR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.247.2017.1.PR
w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z inwestycją polegającą na przebudowie drogi gminnej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2017 r. (data wpływu 19 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z inwestycją polegającą na przebudowie drogi gminnej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z inwestycją polegającą na przebudowie drogi gminnej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Na podstawie art. 14 b § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r Ordynacja podatkowa (t.j Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Gmina prosi o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pod nazwą Przebudowa drogi gminnej w miejscowości ....
Projekt będzie realizowany zgodnie z warunkami podpisanej umowy o przyznaniu pomocy z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, Realizację w/w projektu Gmina planuje zakończyć do 30 czerwca 2017 r. Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu i przyczyni się do poprawienia płynności ruchu samochodów. Zmniejszy się czas przejazdu mieszkańców z miejscowości do większych skupisk osadniczych. Realizacja operacji przyczyni się do poprawy infrastruktury drogowej. Gmina nie będzie pobierać żadnych opłat i nie będzie prowadzić na tym terenie sprzedaży opodatkowanej. Jest to zadanie własne Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego nie związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Po zrealizowaniu w/w projektu gmina otrzyma pomoc w wysokości 63,63% poniesionych kosztów kwalifikowalnych operacji. W kosztach kwalifikowalnych inwestycji uwzględniono podatek VAT, którego Gmina nie może odzyskać z Urzędu Skarbowego z powodu braku związku nabywanych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Czynnościami opodatkowanymi są przychody z tytułu sprzedaży wody i odprowadzania ścieków (brak zakładu budżetowego), z tytułu czynszów za wynajem nieruchomości o charakterze mieszkalnym, lokali użytkowych oraz wynajem pomieszczeń i gruntu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right