Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2017, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.27.2017.1.OA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.27.2017.1.OA

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w pełnej wysokości z tytułu nabycia pojazdów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2017 r. (data wpływu 14 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w pełnej wysokości z tytułu nabycia pojazdów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w pełnej wysokości z tytułu nabycia pojazdów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Miejski Zakład Komunikacji sp. z o.o. na podstawie zawartej z Miastem umowy, świadczy odpłatnie usługi publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Miasto na sieci komunikacyjnej Miasta oraz na terenie gmin sąsiadujących. W miesiącu listopadzie 2016 r. Spółka, zakupiła dwa pojazdy ciężarowe, mające służyć opodatkowanej działalności gospodarczej. Na podstawie podpisanych 15 listopada protokołów zdawczo-odbiorczych, w tym samym dniu wystawiono faktury sprzedaży pojazdów, których odbiór pod tą datą potwierdził pracownik Spółki, dostarczając do działu finansowo-księgowego Spółki dopiero 24 listopada. Termin zapłaty za pojazdy wynikający z faktur przypadał na 15 grudnia br. (wcześniej nie dokonano wpłaty żadnej zaliczki). Pierwszy z pojazdów został zarejestrowany 21 listopada, natomiast drugi 22 listopada. W celu odliczania pełnej wartości podatku VAT od wydatków związanych z nabyciem i użytkowaniem pojazdów, Spółka rozpoczęła prowadzenie ewidencji przebiegu tych pojazdów 15 listopada. Ponadto dokonano zgłoszenia pojazdów do właściwego urzędu skarbowego na druku VAT-26 w dniu 25 listopada br. (niezwłocznie po otrzymaniu faktur zakupu), wskazując jako datę nabycia oraz datę poniesienia pierwszego wydatku dzień 15 listopada tj. datę wystawienia i odebrania faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00