Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2017, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.4.2017.1.AL, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.4.2017.1.AL
Czy wydatki ponoszone na zapłatę czynszu dla wynajmującego oraz na pokrycie kosztów mediów będą stanowiły dla Spółki koszt uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) w zw. z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 lutego 2017 r. (data wpływu 7 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki ponoszone na zapłatę czynszu dla wynajmującego oraz na pokrycie kosztów mediów będą stanowiły dla Spółki koszt uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki ponoszone na zapłatę czynszu dla wynajmującego oraz na pokrycie kosztów mediów będą stanowiły dla Spółki koszt uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej: Spółka), prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług programowania, testowania oprogramowania i utrzymania systemów. Ponadto, Spółka świadczy usługi szkoleniowe dla średnich i dużych przedsiębiorstw na terytorium Unii Europejskiej oraz spoza terytorium Unii Europejskiej. Spółka zatrudnia obecnie 24 pracowników. Usługi programistyczne są świadczone przede wszystkim na rzecz Spółki A (dalej: Spółka A), z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Schemat współpracy wygląda w ten sposób, że Spółka A poszukuje zleceń na całym świecie, a następnie powierza Spółce wykonanie tych zleceń. Spółka A dostarcza know-how związany z realizacją usług, oprogramowanie oraz na bieżąco utrzymuje relację z klientami zewnętrznymi w trakcie realizacji świadczeń, jak i po wykonaniu usług w zakresie ewentualnych zmian i reklamacji. W ramach przyjętego schematu współpracy Spółka A odpowiada za:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right