Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2017, sygn. 1061-IPTPB2.4511.880.2016.1.SR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB2.4511.880.2016.1.SR
Czy Wnioskodawcy przysługuje 50% ulgi na dziecko, jako pełnoprawnemu ojcu za 2014 r., 2015 r. i na kolejne lata?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 grudnia 2016 r. (data wpływu 5 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania ulgi prorodzinnej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 grudnia 2016 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania ulgi prorodzinnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca od 2015 r. jest rozwodnikiem. Powodem rozwodu był romans i wielokrotne zdrady Jego żony. Gdy Wnioskodawca dowiedział się o wszystkim, założył sprawę rozwodową i rozwiódł się. Wnioskodawca podkreśla, że nie były to łatwe decyzje, ale niezbędne.
Przed wyprowadzeniem się z domu, Wnioskodawca spotkał się kilkukrotnie z panią psycholog, w celu uzyskania wiedzy jak przeprowadzić rozwód, żeby dziecko ucierpiało na tym jak najmniej. Córka Wnioskodawcy miała wtedy 12 lat, nie obyło się bez łez, ale Wnioskodawca wie, że pod fachowym nadzorem pani psycholog, było to dla córki mało szkodliwe. Wnioskodawca podkreśla, że bardzo kocha córkę. Jest z nią w codziennym kontakcie telefonicznym. Kiedy nie ma lekcji do odrabiania to do niej idzie, nawet parę razy w tygodniu, ale kiedy ma lekcje i jest zapracowana to odpuszcza, żeby mogła się uczyć. Często pyta, czy potrzebuje Jego pomocy w nauce i z chęcią jej pomaga. Zdaniem Wnioskodawcy córka lubi kiedy się razem uczą i łatwiej zapamiętuje kiedy jej Wnioskodawca po swojemu wytłumaczy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right