Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.01.2017, sygn. 1061-IPTPB3.4511.852.2016.1.IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB3.4511.852.2016.1.IK
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych na produkty przyznawane klientom w ramach sprzedaży promocyjnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 oraz art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 24 października 2016 r. (data wpływu 4 listopada 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych na produkty przyznawane klientom w ramach sprzedaży promocyjnej (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 listopada 2016 r. został złożony wniosek wspólny o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca oraz Jego małżonka są wspólnikami spółki jawnej. Spółka jawna prowadzona przez Wnioskodawcę i Jego żonę jest opodatkowana w formie liniowej. Spółka prowadzi ewidencję księgową w formie ksiąg handlowych. W ramach Spółki prowadzą działalność gospodarczą w zakresie produkcji oraz dystrybucji sprzętu pożarniczego. Spółka zajmuje się zarówno zbytem sprzętu pożarniczego wyprodukowanego przez siebie, jak i nabytego od innych podmiotów. W warunkach gospodarki rynkowej, którą cechuje stale rosnąca konkurencja, Spółka podejmuje działania marketingowe zmierzające do umocnienia swojej pozycji na rynku. Zabiegi marketingowe mają prowadzić do zwiększenia obrotów lub przynajmniej podtrzymania popytu na dotychczasowym poziomie. Dodatkowo wpływają pozytywnie na budowanie relacji z kontrahentami, umacnianie więzi handlowych Spółki z klientami, a co za tym idzie na wygenerowanie większego zysku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right