Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.01.2017, sygn. 3063-ILPP1-3.4512.218.2016.1.KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP1-3.4512.218.2016.1.KB
Podatek od towarów i usług w zakresie zakresie określenia, czy Wnioskodawca organizując kongresy w kraju (Polska) prawidłowo wystawia fakturę VAT doliczając do swoich usług 23% podatku VAT dla kontrahenta polskiego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 listopada 2016 r. (data wpływu 22 listopada 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 31 grudnia 2016 r. (data wpływu 3 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zakresie określenia, czy Wnioskodawca organizując kongresy w kraju (Polska) prawidłowo wystawia fakturę VAT doliczając do swoich usług 23% podatku VAT dla kontrahenta polskiego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 listopada 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie określenia, czy Wnioskodawca organizując kongresy w kraju (Polska) prawidłowo wystawia fakturę VAT doliczając do swoich usług 23% podatku VAT dla kontrahenta polskiego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 31 grudnia 2016 r. (data wpływu 3 stycznia 2017 r.) o przedstawienie stanowiska własnego w odniesieniu do każdego z zadanych przez Wnioskodawcę pytań, uzupełnienie opisu sprawy oraz potwierdzenie dokonania wymaganej opłaty.
We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne.
Wnioskodawca, posiadając szerokie kontakty w branży FMCG oraz doskonałą wiedzę o specyfice poszczególnych rynków, oferuje kompleksową usługę organizacji i prowadzenia targów (.) (w skrócie X). X jest platformą spotkań dla handlowców (przedstawicieli sieci handlowych oraz producentów branży FMCG) ułatwiającą nawiązanie współpracy między kontrahentami z kraju i z zagranicy. Grupą docelową Wnioskodawcy są wszyscy producenci sektora FMCG, którzy pragną poprzez sieci handlowe wejść na rynki zagraniczne bądź też poszerzyć zasięg na rynkach rodzimych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right