Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.02.2017, sygn. 0461-ITPP1.4512.1001.2016.1.KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP1.4512.1001.2016.1.KM

Czy Gmina ma możliwość odliczenia kwot podatku VAT wynikających z faktur dokumentujących realizację zadania w ramach zadań własnych Gminy w celu poprawy warunków świadczenia zadań statutowych i zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 grudnia 2016 r. (data wpływu 9 grudnia 2016 r.), uzupełnionym w dniach 7, 9 i 10 lutego 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu dotyczącego termomodernizacji budynku urzędu Gminy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 grudnia 2016 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 7, 9 i 10 lutego 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu dotyczącego termomodernizacji budynku urzędu Gminy.

We wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina w 2017 r. przystąpi do realizacji zadania inwestycyjnego pn. T . Wartość kosztorysowa robót wynosi 741.326,59 zł, w tym podatek VAT w wysokości 138.622,04 zł. Budynek Urzędu Gminy jest budynkiem użyteczności publicznej, w którym realizowane są wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz.U. z 2016 r.; poz.446) w art. 7 ust. 1 pkt 15 mówi o zadaniu własnym Gminy jakim jest utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. Realizacja powyższego zadania znacząco pomniejszy koszt eksploatacji użytkowanego budynku co zakłada m.in. sporządzony audyt energetyczny budynku Urzędu Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00