Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.02.2017, sygn. 0461-ITPP1.4512.72.2017.1.KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP1.4512.72.2017.1.KM
Czy w związku z przedstawionym stanem faktycznym Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ma obowiązek prowadzenia ewidencji usług opiekuńczych i specjalistycznych przy zastosowaniu kasy rejestrującej?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2017 r. (data wpływu 19 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących w przypadku świadczenia usług opiekuńczych i specjalistycznych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 stycznia 2017 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących w przypadku świadczenia usług opiekuńczych i specjalistycznych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej został powołany Uchwałą Rady Narodowej Miasta i Gminy z dnia 28 lutego 1990 r. i jest jednostką organizacyjną (jednostką budżetową w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych) Gminy. Ośrodek realizuje zadania pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy, jednym z zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym jest organizacja i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania są przyznawane w drodze decyzji administracyjnych na podstawie art. 50 ustawy o pomocy społecznej. Decyzje te określają zakres usług oraz wysokość odpłatności lub całkowite zwolnienie z ponoszenia odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze. Wysokość odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze reguluje Uchwała Rady Miejskiej w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania. Opłatą objęty jest tylko koszt usług opiekuńczych. Zgodnie z tą uchwałą odpłatność lub całkowite zwolnienie od opłat za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze uzależniona jest od uzyskiwanego dochodu osoby samotnej lub dochodu na osobę w rodzinie. Nadmienić należy, iż zwolnienie z opłat dotyczy tylko osób, których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza wysokości najniżej emerytury brutto. Osoby, które nie spełniają powyższych warunków ponoszą odpłatność za usługi opiekuńcze i specjalistyczne w zależności od dochodu, z tym że pełna odpłatność dotyczy osób i rodzin, których dochód wynosi powyżej 500% najniższej emerytury brutto.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right