Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2016, sygn. 1462-IPPP2.4512.694.2016.1.JO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP2.4512.694.2016.1.JO
VAT - w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o współpracę.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 5 września 2016 r. (data wpływu 19 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o współpracę jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o współpracę.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
- L. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: L. lub Wnioskodawca) jest członkiem Grupy (dalej: Grupa). Grupa jest międzynarodowym koncernem, obejmującym podmioty powiązane, prowadzące działalność w zakresie najmu samochodów oraz zarządzania flotą i pojazdami. L. prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o VAT i jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (VAT).
- L. współpracuje z S. AG, spółką z siedzibą w Szwajcarii (dalej: S.). S. jest podatnikiem w rozumieniu art. 28a pkt 1 lit. a ustawy o VAT. S. należy do Grupy i świadczy na rzecz Spółek należących do Grupy (dalej: Spółki) usługi związane z zamówieniami w takich obszarach jak szkolenia, rozwój narzędzi i know-how, zarządzanie danymi i umowami, organizacja przetargów, analiza dostawców i rynku czy ocena wyników uzyskiwanych przez Spółki. S. pełni dla Grupy rolę strategicznego centrum zarządzania zamówieniami, odpowiadając za ustalanie i wdrażanie strategii zamówień Grupy i za strategiczne zarządzanie procesem realizacji zakupów w Grupie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right