Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2016, sygn. 1462-IPPP1.4512.670.2016.1.IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP1.4512.670.2016.1.IZ
w zakresie opodatkowania aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 wrzśnia 2016 r. (data wpływu 7 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 września 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką prawa polskiego i obecnie jak i na moment transakcji opisanej niniejszym wnioskiem będzie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT jako podatnik VAT czynny. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą przy wykorzystaniu własnych znaków towarowych które są objęte prawem ochronnym wynikającym z rejestracji, zarówno w polskim Urzędzie Patentowym, Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej jak i w innych zagranicznych urzędach rejestracyjnych. Wnioskodawca może uzyskać także prawa do znaków towarowych wynikające z ich rejestracji w Biurze Światowej Organizacji Własności Intelektualnej. Wnioskodawca posiada obecnie i może posiadać na moment transakcji opisanej w niniejszym wniosku prawa wynikające ze zgłoszenia znaków towarowych do rejestracji, a także autorskie prawa majątkowe do wyżej wymienionych praw (dalej łącznie jako Znak). W związku ze znaczną ilością znaków towarowych (nieomal 200) obsługą oraz tworzeniem Znaków zajmuje się odrębna grupa osób. Ów dział marketingu, reklamy i promocji marki zajmuje się zarówno projektowaniem kolejnych znaków towarowych a także ewentualnymi zmianami w zakresie designu obecnych Znaków (design), regulowaniem opłat za ich rejestrację i ochronę, monitorowaniem ich ewentualnych naruszeń, składaniem w tym zakresie odpowiednich wniosków oraz ich dalszą obsługą, kontaktami z kancelariami prawnymi, a także reklamą Znaków i akcjami promocyjnymi z nimi związanymi. Dział marketingu, promocji i reklamy jest wewnętrznie wyodrębnioną organizacyjnie jednostką w strukturach Spółki, do której przypisane są dotyczące jej należności oraz zobowiązania (dalej ZCP). ZCP jest także wyposażone w aktywa materialne (sprzęt biurowy etc.), służące wykonywaniu swoich zadań. Wnioskodawca w celu restrukturyzacji prowadzonej działalności gospodarczej zamierza dokonać dostawy posiadanego ZCP do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w drodze aportu (dalej SPZOO). Wnioskodawca zamierza objąć udziały w SPZOO w zamian za wkład niepieniężny w postaci ZCP. Objęcie udziałów w SPZOO przez Wnioskodawcę nastąpi powyżej ich wartości nominalnej, czyli Wnioskodawca obejmie udziały o wartości nominalnej niższej, niż wartość rynkowa wkładu. Różnica pomiędzy wartością rynkową a wartością nominalną, stanowiąca agio, zostanie przekazana na kapitał zapasowy. Wartość rynkowa ZCP będzie wyższa od wartości nominalnej objętych udziałów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right