Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.09.2016, sygn. IPPP3/4512-498/16-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-498/16-2/JF
Agencja będzie mogła wystawić producentowi fakturę VAT na całość wynagrodzenia wynegocjowanego i określonego w trójstronnej umowie artysta-Agencja-producent, zawierającego również należne artyście wynagrodzenie za przeniesienie przez niego na producenta praw autorskich.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643 za zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2016 r. (data wpływu 8 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania przez Agencję faktury VAT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 lipca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania przez Agencję faktury VAT.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca rozważa rozszerzenie dotychczas prowadzonej działalności gospodarczej na obszar stałego reprezentowania środowisk twórczych (agencja) - artystów, studentów i absolwentów szkół artystycznych, głównie aktorów, ale nie tylko.
Agencja aktorska (artystyczna) będzie zarobkowo działać na rzecz swoich podopiecznych - aktorów (artystów) poszukując przede wszystkim propozycji angażu dla nich. Agencja będzie reprezentować artystów na podstawie zawartych z nimi stosownych umów. Wynagrodzenie za swoje usługi Agencja będzie pobierała z wynagrodzenia otrzymanego przez artystę od producenta. Do jej zadań będzie należało również dbanie o wizerunek artystów, zapewnienie opieki prawnej, to jest m.in. przygotowanie umów z poszukującymi artystów kontrahentami, negocjowanie stawek i warunki kontraktów, omawianie zasady współpracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right